Gjest Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 de insisterer på og komme hit nedover - 4 timer unna meg når jeg føder. Det setter jeg pris på. Men når de sier at de vil bli ei god stund så kjenner jeg at jeg blir litt kvalt, for hvet at jeg og mamma kommer til og bli uvenner. Hun maser alt nå om at jeg må komme inn i faste rutiner og at når jeg ammer venstre side skal hun ligge på venstre side osv ... kjenner jeg blir litt sprø....! Skjønner også at de gleder seg masse da dette er første barnebarnet dems. Hvordan sier man til foreldrene sine at 4-5 dager er nok for vi vil klare oss selv ?? Er jeg egoist som tenker slik synest dere ???
manonym Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Nei vet du hva! Det er deres fødsel, og deres tid etter på. Jeg synst det er veldig viktig med den tiden alene etterpå, for å få alt i orden, og venne seg til dette nye vesenet som er kommet til verden=) Hadde ikke vert snakk om hadde det vert hos oss. Koselig å komme på besøk, men jeg synst at en halv time om gangen var liksom maks i den første stunden etter fødselen. Men det er så klart individuelt da. Men føler du det slik du skriver så må du nesten si ifra. Har ikke noen tips på hvordan da desverre..=) Håper du finner en løsning på det=)
mie76 Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Man bare sier det, liksom... Mulig de blir såret og furtete, men de tar seg vel inn igjen? De er jo foreldrene dine... ;-) Eller så kan du jo bare si at du synes det er så fint at de blir hos dere i fire dager, for da får de tid til å bli kjent med babyen, og så får dere tid alene med babyen etterpå. Da går du liksom bare ut fra at de tenker fire dager, de forstår at du synes fire dager er nok, og ingen blir tråkket så veldig på... Da kan de jo tenke at de ikke blir avvist, men at du er glad for fire dager, og det er det... PS! Du er ikke egoistisk, jeg hadde ikke orker fire dager en gang! Og jeg hadde sagt det rett ut... :-)
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Hva med å si til de at det er kjempekoselig om de blir 4-5 dager sånn i første omgang.Og at dere gjerne vil få invitere dem snart igjen når dere har kommet inn i faste rutiner med babyen? Du er bare fornuftig som tenker slik,slett ikke noen egoist! Lykke til! Mvh
Gjest Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Takk jenter ... ja jeg og mannen min har prata sammen og lurer på om vi skal be dem når vi kommer inn i faste rutiner... Mamma ble sur også sa hun .. jaja..da får vi dra ned til Drammen sykehus også dra 4 timer hjem igjen vi da ...
mie76 Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 La henne bli sur, går vel over igjen? Dere har rett, de har feil... (selv om de er eldst ;-))
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Må de kjøre 4 timer for å komme til dere?Oj,da tror jeg at jeg hadde tilbudt de å sove hos dere en natt i hvert fall.Men kun i første omgang,og så måtte de ha ventet til dere var klare og i orden:). Mvh
imsdal med julesmak Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Mammaen min kom 170 mil med lillesøsteren min på 3 når jeg fikk lillegutt. Jeg er en sånn som får helt makk av å være for lenge sammen med mamma og familien hennes (hun og pappa er skilt). Mamma og lillesøster bodde hos oss i 3 dager etter fødselen, og det gikk kjempe fint! Men jeg var temmelig redusert etter fødselen og hadde behov for at noen stellet og stullet og byttet bleier for meg og ordnet mat til meg og sånn (mista 1,2 l. blod og reiste hjem fra sykehuset 1 døgn etter fødselen) Etter tre dager kom resten av bølingen nedover så da flytta mamma og de over på en campingplass og så var de innom nesten daglig (eller vi fant på noe sammen) de 14 dagene de var her. Altså det jeg vil frem til er at for meg ihvertfall gikk det fint å ha mamma ihvertfall her noen dager sånn rett etter fødselen, og det var også veldig greit å få litt innputt når f.eks. lillegutt ikke ville sove osv. Men nå når lillegutt er 2 år prøvde vi å være 14 dager på sommerferie sammen med de, men det funka slett ikke og ble alt for tett innpå for oss alle sammen. Vet ikke helt om det var noe hjelp i dette da men )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå