Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man å bruke stol i bilen ? Må babyen være utviklet i ryggen slik som ved vippestol ?

Vi brukte baggen ganske lenge, husker jeg - men siden vi bor slik til at vi bare kjører kortturer, tenkte jeg at det ble greiere å bære inn og ut en stol ? skal ta keisersnitt så jeg tenker mye på vekta på ting......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis du kjører korte avstander,passer det bra med sete...

Du får en ekstra pute til og ha i bilsete når det er nyfødt til og skåne ryggen...i hvertfall på maxi cosi:)

Skrevet

Kan man ikke bruke bilstol med en gang? Ekstra pute? Når er babyen utviklet i ryggen da?

Skrevet

sorry,jo bilstol:)

Man kan bruke det....

Hvet ikke helt når ryggen tåler mest,men at man skal være forsiktig de første mnd.

Når jg kjøpte maxi--cosi fulgte det med en ekstra pute som ligger bak i ryggen....

spørr mere hos forhandler:)

Skrevet

Du bør for all del ikke bruke bagen som sikring i bilen, det er utrolig farlig i en kollisjon, og ikke anbefalt av leger eller kyndig personell, bl.a. Trygg Trafikk fraråder på det sterkeste, da nakken til babyen blir kvestet i en sidekollisjon! Bilstol er best fra fødselen av, og barnet kan ligge i stolen i opptil 2-3 timer av gangen uten problem, da de moderne setene er så godt polstret og spesiallaget med tanke på at nyfødte barn ikke skal ha noen belastning på rygg og hofter :-) Lykke til!

Skrevet

Takk for gode svar - da satser jeg på stol med ekstra pute :)

Skrevet

Vi har kjøpt graco sin logico s. Den har også spedbarnsinnlegg (som det så fint heter) man kan bruke i starten:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...