TussiLussi Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Når begynner man å bruke stol i bilen ? Må babyen være utviklet i ryggen slik som ved vippestol ? Vi brukte baggen ganske lenge, husker jeg - men siden vi bor slik til at vi bare kjører kortturer, tenkte jeg at det ble greiere å bære inn og ut en stol ? skal ta keisersnitt så jeg tenker mye på vekta på ting......
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Vis du kjører korte avstander,passer det bra med sete... Du får en ekstra pute til og ha i bilsete når det er nyfødt til og skåne ryggen...i hvertfall på maxi cosi:)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Kan man ikke bruke bilstol med en gang? Ekstra pute? Når er babyen utviklet i ryggen da?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 sorry,jo bilstol:) Man kan bruke det.... Hvet ikke helt når ryggen tåler mest,men at man skal være forsiktig de første mnd. Når jg kjøpte maxi--cosi fulgte det med en ekstra pute som ligger bak i ryggen.... spørr mere hos forhandler:)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Du bør for all del ikke bruke bagen som sikring i bilen, det er utrolig farlig i en kollisjon, og ikke anbefalt av leger eller kyndig personell, bl.a. Trygg Trafikk fraråder på det sterkeste, da nakken til babyen blir kvestet i en sidekollisjon! Bilstol er best fra fødselen av, og barnet kan ligge i stolen i opptil 2-3 timer av gangen uten problem, da de moderne setene er så godt polstret og spesiallaget med tanke på at nyfødte barn ikke skal ha noen belastning på rygg og hofter :-) Lykke til!
TussiLussi Skrevet 18. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2007 Takk for gode svar - da satser jeg på stol med ekstra pute
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Vi har kjøpt graco sin logico s. Den har også spedbarnsinnlegg (som det så fint heter) man kan bruke i starten:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå