Gå til innhold

Operasjon av åreknuter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til legen idag og tilfeldigvis kom på å spørre om hva jeg evt. kunne gjøre med dette.. Har 3-4 knuter på ene foten som gjør virkelig vondt når jeg står lenge osv. Har hadd åreknute siden jeg var 17, men de han blitt vondere og vondere med årene.. Var ikke i tankene mine at de kunne opereres egentlig, men legen sa at dette skulle vi ordne med operasjon:-/ *hjelp*

Noen som vet hvordan dette blir gjort? Narkose eller bedøvelse? Må jeg være lenge borte fra jobb? Osv? Ble litt tatt på senga kan man si, men begynner allerede å glede meg ved tanken på å kunne gå i shorts og skjørt osv! Har jo gjemt unna føttene mine i mange år pga dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir gjort i narkose (mora mi har gjort det maaaange ganger) det blir litt arr, men ikke så synlig som åreknutene var. Det skal ikke ta mer enn noen dager til ei uke før du ikke kjenner så mye til det lenger:)

Skrevet

Åh, herlig! :D Går heller med noen arr enn årer som buler ut altså! :) Vet du om det tar lang tid? Må man overnatte på sykehus eller er det gjort i en fei?

Takk for svar! :)

Skrevet

Mamma var hjemme samme dagen sist, husker ikke om det var samme dag eller dagen etter de andre gangene..:)

(kan jo hende at hun med erfaring stoles mer på til å stelle seg selv døgnet etterpå enn andre folk:) )

Uansett er dette en kjapp og ganske enkel greie i forhold til hva mange tror. Gled deg til å kunne stå oppreist lenge;P og lykke til

Skrevet

Jeg har fjernet åreknuter. Fjernet to store, og tre litt mindre åreknuter på leggen. Fikk lokalbedøvelse, kjente ingenting. Var sykemeldt i to uker etter operasjonen siden jeg har en jobb hvor jeg må stå i 8 timer. Har fått litt arr, men ikke skjemmende og man må vite at de er der hvis de skal synes. En helt grei og uproblematisk operasjon:0)

Skrevet

Jeg har operert to ganger. Sist var jeg inne kl 11 og ute igjen kl 15. Lett narkose. Var i form med en gang og kunne amme som vanlig (hvis du gjør det) Måtte drøye en uke før jeg gikk vanlige turer igjen pga sting. Har fått de rasebeina igjen...;)

Skrevet

Håper mest på lokalbedøvelse jeg da, er litt nervøs for narkose;P Har en sønn på 3.5 år, så det går nok bra. Har en jobb hvor jeg står hele dagen jeg også, men 2 uker sykemldt er da greit:) Kommer vel til å ta evigheter til jeg får operasjon, er opptil 6 mnd ventetid her:-/

Skrevet

Jeg fikk og beskjed om at det var 6- 8 mnd ventetid, men jeg ventet i 5 uker:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...