Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Hvor mye tenker dere er for mye daglig inntak av snop? Jeg vet selfølgelig at alle kostholdsråd for gravide sier at man skal spise "minst mulig", men hvor mye spiser vi egentlig? Selv har jeg nå brukt 3 dager på en pose pandalakris og er egentlig ganske stolt av det! Men tror jeg må ha litt påfyll i kveld også, gitt...
Buick Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Eg et snop kun på laurdagane. Då meinar eg sjokolade, brus, potetgull og diverse vingumnmi/lakris ting. Dette har eg gjort i ca 8 år. Har ikkje dårleg samvittigheit for å då ete så mykje eg har lyst på den dagen. Ellers kan det bli litt kjeks og slikt for å få i meg litt søtstoff eller frukt.
TussiLussi Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Nå om dagen har jeg sukkertøy i veska hele tiden og gumler nok litt hver dag for å overleve kvalmen... vet dette ikke er lurt, men jeg får ikke til noe annet, jeg....sukk !
Gjest Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 spiser mye mer snop enn før ... :-(. I første trimester var feite eller søte saker det eneste som gikk ned dessverre, men nå er jeg tilbake på mer eller mindre "normal" diett. Med litt mer tendens til å "unne" meg godsaker da ;-)
♡ Jersey ♡ Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Jeg koser meg jeg! Har ikke lagt på meg noe ennå, bare 2 kg, og er 20 uker på vei... spiser sunt og godt og regelmessig hele dagen, men koser meg med snop hver dag, slik jeg har gjort hele mitt voksne liv :-) Tror trivsel er like viktig som mye annet!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 synder daglig jeg også,men kompanserer det med masse aktivitet i løpet av dagen:)
tudeluuu Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Jeg spiser også ett eller annet søtt hver dag! Det er umulig å la være! Har hele tiden lyst på noe, og har noe søtsaker i veska som jeg putter i munnen når lysten tar over! I starten gumlet jeg tyrkisk peber for å overleve kvalmen, og nå går det egentlig mest bare på gammel vane. Har forøvrig ikke gått opp noe enda, og jeg er i slutten av uke 20 (19+6), så jeg regner med at så lenge jeg spiser sundt ellers, så gjør ikke noen drops daglig noe!! =)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Jeg forsøker å unngå det så langt jeg klarer. Spiser kanskje 3-4 smågodtbiter på lørdagen. Kjøper inn masse fristende frukt, og skjærer det i biter, til en fruktsallat. Da synes jeg det blir mere fristende enn godteposen )
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Jeg spiser altfor mye dessverre, og ikke bare av snop. I tillegg har aktivitetsnivået gått betraktelig ned. Ikke bra! Men det kommer av at jeg må bli ferdig med hovedoppgaven før fødselen. Dermed blir det kjedespising og når jeg endelig kan ta meg et par timer fri iløpet av dagen må jeg nesten tilbringe dem med min snart 11 mnd gamle sønn. Av den grunn blir det lite tid til fysisk aktivitet også dessverre. Men bare oppgaven er ferdig så vet jeg det blir bedre, så foreløbig stresser jeg ikke for mye med det. Har alltid trent forholdsvis mye, så dette er uvant, men kommer forhåpentligvis tilbake til normalen om noen måneder eller iallefall etter fødselen!
twoboys & a girl Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Har spist masse godter, kaker og brus. Må ha ett eller annet hver dag.
mimmitiltre Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 huff, jeg og:) maa bare ha et eller annet hver dag. proever aa erstatte suget med frukt, og det hjelper noen ganger, men spiser mye blandet snop og is. Holder meg unna potetgull og sjokolade. Har gaatt opp 7 kg, men er i uke 24 saa det er vel lov det:)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Blir litt mye snop her...... Har alltid spist mye snop men aldri brydd meg fordi jeg legger jo ikke på meg uansett.. Men nå er samvittigheten atskillig dårligere.. Spiser godis ca 3-4 ganger i uka.. En sjokolade, en brusboks, kakestykke eller ostepop.. Ikke bra:(
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #13 Skrevet 18. september 2007 hei.. skummelt godt med pandalakris du! jeg har også en pose liggende i skapet. har ligget der i 2 uker nå... annet snop har jeg ikke lyst på i d heletatt... greier meg med frukt som en kompensasjon.. jeg trener hver dag, så kjenner faktisk at d hjelper mot søthungeren. kjenner jeg har mer behov for langsomme karbohydrater og sunne proteiner.. så trening hjelper på godtesyken:)
Bdancer Skrevet 18. september 2007 #14 Skrevet 18. september 2007 synes DAGLIG inntak er for mye jeg. Mye bedre både for magen og for tennene å kun spise en gang i uken. Når man bare spiser en gang i uken så er det lettere å ikke spise for mye også.
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Enig med Bdancer.
mrss83 Skrevet 18. september 2007 #16 Skrevet 18. september 2007 Spiser alt for mye godt selv jeg, og det viste seg på vekta hos jordmor i dag...uff! gått opp 5 kg. er i uke 21 så hun sa det ikke var mye men , jeg føler det på meg at jeg er tjukk, ikke pga magen men på lår og rumpe. Nå er det nok, får holde meg frukt og lett yoghurt.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #17 Skrevet 18. september 2007 Prøver å begrense snopinntak til helgene. Spiser litt sjokolade fredag og lørdag. Er ikke så veldig fysen på snop, fyser på mat på kveldene da, kikker i skapene hele tiden, men det stopper som regel seg selv. Men kan ikke ha snop i skapene altså, da går det ned:-D
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #18 Skrevet 19. september 2007 Kjenner jeg blir lit provosert av å lese dette!!!!!!!!!!!!! Er dt mulig å være så fiksert på kropp og vekt. Selv var jeg litt overvektig før graviditet, og har prøvd å spise sunt hele svangerskapet, men jeg koser meg også med søtt når jeg vil!!!!!!!!! Har gått opp ca 4 kg og er 19+1 idag. Dette er ikke unormalt... I tillegg sykler jeg til jobb hver dag, noe som tilsier hvertfall en mil tur-retur, og går tur på kvelden når jeg har tid. på Kan dere ikke slappe av litt.... Når babyen kommer , kommer dere til å amme vekk og gå vekk hver kilo uansett, ved å gå turer med vogn.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #19 Skrevet 19. september 2007 Det høres ut som det bare er deg som stresser... Tror heller innlegget er ment som at vi forandrer oss litt i matveien og kanskje blir litt sjokka over enkelte ting. Ja spiser godis,potetgull og pepsi max hver dag....flirer litt av meg selv.. men håper suget forsvinner etter hvert da:) Ler litt av du også!!!er veldig slank fra før og like langt på vei som deg....Men har gått opp flere kiloer enn deg da;) Og jeg og som legen min sa,det er nokk noe ekstra fra godisen..... Men hvet du hva!!JEG BRYR MEG IKKE:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #20 Skrevet 19. september 2007 Skjønner hva du mener, men det som provoserer meg mest er at alle disse jentene går rundt med dårlig samvittighet hver gang de koser seg,og det synes jeg er trist og teit. Leser hele tiden om hvor viktig det er å spise sunt,men synes ikke det er spesielt sunt og ikke kunne unne seg noen å drops hver dag!!!!! el noen kjeks!! Poenget mitt var at med et vanlig kosthold kommer du hverken til å legge på deg ekstra el skade babyen. Det er ikke om å gjøre å gå opp minst mulig, som jeg får inntrykk av mange jenter tenker. Og jeg sykler til jobb og går tur, for å holde meg i form lengst mulig, og for nettopp å kunne spise det meste uten å sitte igjen med flau smak i munnen hver gang....Hvis du har sett den nye rema 1000 reklamen, så tenker jeg litt på de jentene der.....
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #21 Skrevet 19. september 2007 Da er jeg med. Skal ikke være paniske endten den ene eller den andre veien:)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 19. september 2007 #22 Skrevet 19. september 2007 Spiser hver dag (iallefall 5 dager i uka), men det er lite om gangen, har ikke dårlig samvittighet, men hadde jeg spist mye, ville jeg hatt dårlig samvitighet. Og folk er forskjellige, jeg driter i hvor mye andre spiser av godis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå