Gjest Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Er andregangs fødene men 4år er ganske lenge siden sist det,hehe...Er det ikke vanlig at helsesøster kommer på hjemmebesøk lengre? Isåfall hvor lenge etter fødsel? er ei uke til meg i dag og har ikke hørt noe. Også et "navlespørsmål" i går (6 dager etter fødsel) begynte navlestompen og løsne, den er helt løs og jeg er ikke borti eller noe sånt. Skal den bare ramle av og gro helt av seg selv?
übermamma *5 pp* Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Er forskjellig fra kommune til kommune om de sender ut hs og tar seg råd til det... Ang navlesyumpen så skal den jo dette av av seg selv men det er bare for a det ikke skal bli åpent sår bak skorpa...så om du rikker og rugger litt på den og den detter av så er det greit så lenge du ikke røsker den ut
frøken blå Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Helsesøster kom kun på hjemmebesøk første gang her iallefall. Vet ikke om det er forskjellig praksis.... Navler ja.... Kan fint lite om det! De måtte nemlig klippe den av på lillegutt, for de hadde aldri vært borti en navle som luktet så gruuuuuusomt, hehe =) Men på vesla datt den av selv, og er vel egentlig det den skal.... =) Gratulerer med ny baby!!
**¤¤** Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Tror ikke at helsesøster kommer hjem til dere. men at dere må til hs også må dere ringe til hs selv tror jeg. Det måtte vi gjøre ( de kan være trege her vi bor), men det er ca. 2 års forskjell mellom mine. Det stemmer det at navlestompen skal løsne helt av seg selv også gror den etterpå, men du må rengjøre navle stumpen en gang i blant med en bomullspinne.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 er forskjellig fra sted til sted, er ikke alltid de kommer på hjemmebesøk til andregangsfødende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå