Gå til innhold

Til dere som har mistet i 1.trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppdaget dere det? Hadde dere blødninger, smerter eller avtagende graviditetssymptomer?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har hatt ganske mange plager til nå. Jeg er snart 9 uker på vei. De siste dagene har jeg ikke vært spesielt kvalm eller så veldig sliten som før. I går fikk jeg litt brun-rød veske på papiret, og jeg kjenner at det skjer noe i livmora (ikke vondt akkurat).

Jeg fikk beskjed av gyn. at jeg kunne bli bekymra hvis jeg både hadde blødninger som ca menstuasjon og sterke smerter. MEN så var det disse tankene da....(Har mistet en gang for lenge siden)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg følte meg veldig slapp og blødde....jeg blødde friskt blod først så mye klumper...

Skrevet

Jeg fikk plutselig brun utflod i uke 8. ikke mye, kun når jeg var på do.

Hadde ingen smerter.

UL i uke 9 viste at spiren hadde sluttet å vokse i uke 6, altså en MA.

Husk at MA ikke skjer ofte, men kan være greit å sjekke opp blødninger.

Bedre det hvis du går og bekymrer deg!

Skrevet

i starten av min sa var det bare litt friskt blod ,ingensmerter og veldig lite blod kanskje fyllt et lite bind i døgnet max, med regnet det som kom i do/på papiretnoen dager etter kom smerter og store blødninger... eg var da på obvergangen til 2 trimesster men noe var godt veldig galt tidlig og det var bare en nsammensunket celleklump dei fant på ultra dagen før dei store blødningene

Skrevet

jeg hadde en liten flekk blod(dråpe).

fostret mitt hadde vært død imagen i en mnd.

Skrevet

Jeg skal fortelle o mine ganger.

1.gang jeg ble gravid hadde jeg prøvd 2 år før jeg ble det, jeg var så uffatellig glad, men i uke 5 begynne jeg å blø. Det var som oftest brunt det som kom, men av og til litt rødt: jeg hadde ingen smerter i forbindelse med bløsningen. Jeg blødde og hadde truende abort frem til uke 12, da stoppet det. denne gangen jeg det bra, jenta er nå 9 mnd

2.gangen jeg ble gravid startet jeg å blø i uke 5 da også, jeg blødde i noen fager med da stoppet det. dette var også blanding av rødt og brunt. I uke 8 begynnte jeg å blø igjen, denne gangen var det rødt det som kom. Jeg følte på meg at nå går det galt. På kvelden startet jeg å få vondt. Midt på natten våknet jeg av at jeg hadde KJEMPE vondt, jeg foss blødde. Om morgenen da jeg sto kom den lille ut.

3.gangen jeg ble gravid blødde jeg på IKM dagen, men det stoppet opp, hadde ikke vondt da heller. ca en uke senere startet jeg å blø igjen, jeg sjønnte jeg kom til å miste hele tiden da testen aldri ble mer positiv, den ble berre svakere og svakere helt til den var negativ, den dagen mistet jeg også. Blødde mer og mer og fikk vondt

Skrevet

jeg har mistet 4 ganger, men de har vært ganske like egentlig.

1: Var gravid i uke 12 og fikk plutselig en blødning og rie-lignende smerter om kvelden. Morgenen etter kom alt ut.

2: Hadde vært på ul i uke 6/7 tror jeg det var, men ingen hjerte slo, etter 2 uker var det fortsatt ingen aktivitet og det hadde ikke voks som normalt så det ble utskrapning dagen etter.

3: Fikk påvist hjerte som slo i uke 11, men kun dager etterpå fikk jeg mens smerter og en sterk blødning som også dessverre endte i sa.

4: Skjedde det samme som nummer 2.

Men alle gode ting er 5;) og her sitter jeg nå i uke 39 sprekke ferdig:=) endelig var det vår tur til å lykkes!

Skrevet

Jeg blødde masse med smerter, og det kom ut av seg selv.

Har blødd denne gangen også, men da brunt og rødt men uten smerter og her sitter jeg 24+3 :-)

Skrevet

Tusen takk for at dere deler historiene deres med meg. Vi har slitt ganske lenge for å bli gravide, og har vært plaget med smerter tidlig i svangerskapet (ca uke 3-6). Hadde også en liten blødning rundt uke 6. Men så et hjerte banke på UL da jeg var 6+1. Etter det har jeg vært veldig kvalm og trøtt med ømme pupper, så jeg har liksom kjent at jeg har vært gravid. Dette ga seg litt før helgen, så nå så alt mye bedre ut, men så fikk jeg jo en liten blødning i går (bittelitt i dag også).

Klarer ikke å glede meg over å være gravid enda, selv om jeg har sett fram mot dette lenge. Usj, er visst litt deppa i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...