Gå til innhold

to tett og tips?prøver meg her og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenten min er 10mnd idag og lysten på en til nå har meldt seg.. andre med denne erfaringen og hva vil du/dere si om det?

og dette er det SISTE jeg hadde trodd skulle skje, har alltid sagt minst 5 år..merkelig hvor glad man blir i de små;)

27dager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv to stykker med 20 mnd.imellom, helt topp! Var tøft når de var syke ellers har de hele tiden vært "verdens" beste kamerater.

Skrevet

det er i grunnen det jeg og tenker.. artig å høre hva andre med erfaringer har å si;)

Skrevet

Jeg har med 13 mnd mellom. Planlagt. Som hun andre sier, tøft når de er syke, søvn kan lett bli total mangel da...Mistet melken med førstemann etter 8 mnd, det er eneste ulempen jeg kan se. Nå når jeg har fått nr tre, så vil jeg vente til jeg er sikker på att jeg får ammet han 1 år, før jeg mister melken igjen. Vil gjerne att det er max to år mellom de to minste. Synes nesten det blir litt mye også..Men jeg vil som sagt amme minst ett år.

Skrevet

Til info:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=351149

Vi har fått erfare at dette kan bli problematisk. Vi var så fornøyde med posistiv test på storesøsters 1års dag. Ventet da at det skulle bli 21 måneder mellom, men det ble det ikke. Nestemann kom 12 uker fortidlig.

Skrevet

Har også 20 mnd mellom mine og er utrolig glad for at de kom så tett. Minsten er nå 10mnd og de har allerede stor glede av hverandre. Når barna er så tette har de mye av de samme behov/ønsker, og det er kjekt. I syden trivdes de begge i babybassenget og sovnet fint i vogna om kvelden.

De arver litt klær av hverdandre (utedresser, regntøy o.l)

Jeg hadde eldstemann hjemme frem til minsten var 9mnd. Da begynte storebror 50% i barnehage, mens jeg skal være med minsten et år til. Jeg

hadde ikke hatt råd til å være hjemme med begge barna til de var 2 dersom jeg hadde fått dem med 3-5 års mellomrom....

Det kan selvføgelig være travelt i perioder, men jeg har aldri angret et sekund!!:)

Skrevet

Hmmm...Kan ikke si annet enn at jeg beundrer dere med tette barn! Min er 2,5 år nå, og jeg kjenner ingen plass at jeg er klar for en liten igjen. Vil gjerne at mini skal få søsken, men det blir ikke med det første=)

Skrevet

Jeg har 15 mnd mellom mine to, å jeg synes at det første året var veldig tøft. Jeg satt å ammet babyen å storesøstra var høyt å lavt. Jeg mistet melka tidlig pga det var veldig stressende. Da minstemann var 2 uker måtte jeg begynne med mme etter jeg ammet.

Men det begynner å bli bedre nå. De er nå 15 mnd og 2 1/2. De går på barnehagen 2 dager i uken.

Skrevet

16 mnd mellom mine og minsten er 8 mnd. Går veldig bra synes jeg. Litt slitsomt innimellom er det jo men 2 åringen går i barnehage så det er en stor hjelp.

Skrevet

Jeg har 18 mnd mellom min, og jeg syns det har vært knall hardt!! Nå den ene er syk så blir den andre syk. Selv er jeg også alltid syk mens de er. Når den ene er grinitte så er den andre det.

Jeg ville ikkje hatt to så tett igjen!!!!!!!!! Den minste er 9 mnd nå og hun eldste er 2 år og 3 mnd. Jeg er utslitt!!

Skrevet

Jeg har to tette jenter, det er 17 mnd mellom de. Eldste er 2 år og 3 mnd, minste er 10 mnd.

Ja det er krevende, men JAAAAAAAAAAAAAA det er utrolig gøy å ha de så tett. Det er et poeng at det er ofte dobbelt av alt, men husk det gjelder like mye (eller mer) det positive, som det negative. Selvfølgelig er det dager der jeg er megasliten, har noen ganger lyst til å være en struts og stikke hode i jorda, men de fleste dagene er gode. Jeg er hjemme med begge to, og skal være det ett år til. Og det er det jo en grunn til - vi koser oss!

Skrevet

Mine er det akkurat to år mellom. Jeg har vært veldig heldig tror jeg. Ikke noe sjalusi, noe jeg var godt forberedt på. God hjelp fra familie, tror jeg nok var den beste kuren. De klarte å sette henne før babyen osv. De kom ikke på sykehuset for å se babyen, men hvem som hadde blitt storesøster osv.

Også godt "planlagt" at hun største hadde bursdag to uker etter babyen ble født. Så ble det ikke noe sjalusi med at babyen fikk så mange pakker, selv om hun fikk åpne alle osv.

Hadde også en baby med skikkelig sovehjerte, og som sov greit om natta. (imotsettning til storesøster... )

Men de har kost seg sammen fra dag en. Når jeg har ammet, leste jeg bok for storesøster, leket litt, så film osv. Dro med meg lekegrinnen slik at babyen og storesøster kunen følge med når jeg var på kjøkkenet. Hun var jo så stolt når hun kunne kose litt med babyen og den sluttet å gråte.

Nå leker de enda godt sammen, uten om at minsten er litt sjalu på søskenbarnet sitt. (endelig har han lært å ta igjen, må jeg vel nesten si) Det er to jenter som storkoser seg med hverandre, og jeg er glad for at de er temmelig tette. Syke er de som oftes samtidig, og da koser vi oss som oftes bare på sofaen, så synes ikke det er så ille.

PS: jeg skulle aldri ha barn..... men nå er det vist 4 i hus her.

Skrevet

Fikk samme lysten jeg og, men det tok litt tid å bli gravid- så det ble 2 år og 2 mnd i mellom. Og det er helt perfekt synes jeg!! Litt strevsomt at begge trenger voksipose, sovevogn, samme størrelse bilsete og andre praktiske ting- en ellers er det supert!! Men det var ikke så morro å ha en aktiv 2-åring da jeg var høygravid med bekkenløsning..

Skrevet

Eg har 2 år og 2 mnd mellom mine..Storesøster er nå 2 år og 7 mnd...og lillebror er 5.5 mnd ....angrer ikkje eit sekund at eg fekk dei så tette...allerede no har dei glede av kvarandre.Storesøster syng sang om kvelden til han..Les bok til han..kosar med han...gler meg berre til han begynner å sitte og krabbe,så dei kan leike enda meir i lag...Eg kunne faktisk tenkt meg ein til eg no...men min mann er ikkje heilt med på den enda...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...