Ei rosa og en blå:) Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Jeg leser at mange skriver de har mye vann i kroppen og at det er noe av grunnen til vektøkningen. Derfor lurer jeg på hvordan vet man at man har vann i kroppen? Har lege eller jordmor sagt man har det? Eller er det på grunn av hovenhet og slikt man vet det
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 jeg ser det på lårene/leggene mine, de har hvite prikker(vet ikke helt hviordan jeg skal forklare det). Fikk 1 på ødem sist til legen. Hvis du trykker ganske hardt inn fingern på feks leggen så blir det hvitt. Dette skal gå ganske fort bort, men hvis det tar "lang" tid før fargen blir normal har du nok litt vann i kroppen. De som har ganske mye vann i kroppen får ikke på seg skoene, og blir hovne rundt anklene. En ser det på ankelkulen at den blir borte på en måte.. knotete forklart, men håper du forsto=)
tinef84*høygravid* Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 man ser når man har mye vann i kroppen.. jeg har fått det nå på slutten og mine ankler ser ut som om de er brukket.. så hovne er det.. nå er det bare ett par sko som passer til meg også.. det kan være ubehagelig.. jeg får ikke til og knipe sammen fingrene mine uten at det er ubehagelig.. fikk 2+ i ødem... så du ser nok om du får mye vann i kroppen..og det er jo helt vanlig og ha litt vann i kroppen når man er gravid...
Ei rosa og en blå:) Skrevet 17. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2007 Tusen takk for svar, ble litt klokere nå. Hva er ødem på helsekortet? Jeg har også 1 der, har aldri helt forstått hva det betyr.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Dersom jeg stikker finger litt inn på innsiden av ankelen og holder en stund, blir det et hull etter fingeren som ikke går vekk før etter noen minutter. Får merker etter sokkene som ikke går vekk før det har gått timer, ubehagelig å bruke sokker rett og slett... Håper dette var til hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå