Gå til innhold

Hjelp...hva kler dere på barna/babyene deres???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Føler det er lenge siden jeg har hatt baby, så derfor lurer jeg på...

Hva klere dere på barna/babyene deres nå om dagene i dette høstværet??

Jeg tar på som regel:

*stømpebukse

*langarma / korterma body

*sokker

*sparkebukse / bukse & genser

*når vi er ute å kjører bil eller går tur med vognen, tar jeg på en kjøredress/pose + lue (vanlig dyne i vogna enda)

Har jeg på for mye/for lite klær?

Takknemmelig for svar...

MVH

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 1 mnd. Her går det i strømpebukse og body, eller sparkebukse og body. Har ikke strømpebukse under sparkebuksen. Er vi ute så ligger han jo på saueskinnsull under dyne, så der er det mer enn varmt nok.

Er vi ute på tur, så har han på seg:

- joggebukse

- sokker

- langermet body

- evt. strikkejakke

- lue

Varm og god under dyna si. Av og til bruker vi strømpebukse som bukse hvis du skjønner hva jeg mener. Har ikke tatt i bruk fleezedress ennå. Når jeg finner frem voksiposen så er det jo så kjempevarmt inni der. Husker det fra eldstemann når det var som kaldest på vinteren...trengte jo ikke noe særlig ekstra inni de posene. Vi bor i Oslo. Her startet dagen kl. 8 med 4 grader...men har vært opp til 18 grader midt på dagen...så ikke så lett.

Skrevet

Når vi bare er hjemme tar jeg ofte bare på langermet body og strømebukse, så lenge det ikke er veldig kaldt inne og. Skal vi ut i vogn eller bil tar jeg i tillegg på bukse, genser og evt. en tykkere genser eller jakke. Og lue.

Skrevet

Her bruker vi joggedress e.l, gode sokker og strikkejakke og lue. Ligger i vogn når vi er ute og da har vi enten en voksipose eller dyna. Mer enn varm nok. Trenger ikke så mye klær på når man har varm dyne eller voksipose. Deilig for dem å slippe så mye klær. Letter for oss når det skal skiftes på osv..

Skrevet

I dag har vi på strømpebukse og body. Har tynn fleecedress når hu er ute og sover med dyne over. Hu sparker av seg dyna så blir liggende uten,var kald på beina når jeg tok henne inn enda dressen er med føtter man kan brette over hvis dere skjønner... Vet ikke hva jeg skal ha på,må jo ha en del klær så lenge dyna forsvinner. Har en termopose vi må ta i bruk tror jeg men er ikke hull til selene. Går det å klippe hull tro??

Ville ikke brukt to lag under kjøredress eller i pose,høres varmt ut. Er ofte vinden som er kald og den er jo småen i le for i vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...