Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Er sambuer, og vi har 3 felles barn. Vi har snakket litt om å gifte oss, noe jeg har veldi lyst til å gjøre. Problemet er at da jeg spurde han om han ville gifte seg så sa han at han var usikker på om han ville fordi han var utrygg på forholdet vårt!!! det var ikke det at han ikkje var glad i meg, men han mente at det var unødvendig å gifte seg når en ikke kunne vite om vi kom til å bli sammen for resten av livet... Så hva gjør jeg nå???
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Sånn var min kjære også, (nå har ikke vi barn ennå), men han var også usikker leeeeeeenge, nettopp fordi han ikke var sikker på om det vil være oss for evig. Han ville ikke love noe han i utgangspunktet var usikker om han kunne holde. For meg var det veldig tøff beskjed å få, så jeg skjønner deg. Jeg ville vite at han ville ha meg, og ingen andre, og en slik beskjed gjorde meg MEGET usikker. Etter mange diskusjoner frem og tilbake, hvor jeg argumenterte så godt jeg kunne for ekteskap, og at ingen kan gi 100% garantier her i livet, ble jeg helt utslitt, og meget nedstemt. Enden på visa ble at jeg: enten går du med på at vi gifter oss, ellers så går vi til par terapi. Jeg orker ikke å være usiker på deg lenger. Han valgte par terapi, noe motvillig, men det var ihvertfall noe han heller ville håndtere i første omgang. Etter flere timer hos terapeuten, som var veldig hyggelig, men sa i fra helt klart hva problemene våre var lærte vi å komunisere ordentlig. Ta hensyn til hverandre, og bedre forstå hverandre. Det var mange nedturer, og vi måtte begge innse at vi har feil og mangler som vi selv måtte rette opp i. Men vi kom nærmere hverandre, og forholdet er mer tilpasset oss begge nå. Og plutselig en dag fridde min kjære, for da føltes det rett for han. Det var en lang prosses for oss, og vi fikk beskjed da vi begynte i terapi, at det kan være vi finner ut at vi ikke vil være sammen, det er en risk vi måtte ta. Men det ble lagt opp til at vi skulle løse problemene sammen. Så jeg vil absolutt anbefale å jobbe med tilitten til hverandre og komunikasjon. Kort og godt invistere i litt terapi før man bestemmer seg for å gifte seg, da vet man med større sikkerhet hva slags forhold man har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå