Gå til innhold

Noen her som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg har en ankelskade, som jeg i dag har fått beskjed om at må opereres så fort som mulig for at jeg skal slippe at ankelen går ut av ledd, og at nerven skal få tilbake sin normale gang.

Men!! Hva slags rettigheter har jeg i forhold til dette? Eller, altså samboern min egentlig mest.. Jeg fatter bare ikke hvordan vi skal få det til. Meg på krykker minst 2-3 uker, med en liten tass hjemme! :S

Og operasjon må jeg ha, for jeg sliter så med smerter og stadige overtråkk.. Noen som har peiling på hva slags rettigheter vi har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med rettigheter i denne situasjonen?.. Om mannen kan ta seg fri fra jobben? ja, jeg tror det. Han kan henvende seg til sin og din fastlege og lege skal gi ham informasjon om han kan gå hjemme en stund mens du går med krykker. Det blir enten permisjon med melding fra lege eller permisjon på egenmelding.

Skrevet

DEt var det jeg mente... For helsesøstra mente at vi overhodet ikke hadde noe som helst rettigheter med at far måtte være hjemme. Men mener jeg har hørt noe om at han kan ta velferdspermisjon når jeg ikke kan ta meg av han. Vanskelig med to etasjer, og ned trapp med krygger med han liksom.. Sier seg selv at det går dårlig.

Skrevet

Naboen min har akkurat vært inne til en operasjon og der tok mannen over permisjonen hennes mens hun var sykemeldt...

Er du i fødselspermisjon ennå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...