Gå til innhold

Seler i voksipose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dette innlegget har jeg lagt ut under småtroll 1-2 år, men tenkte kanskje dere har noen erfaringer å dele med meg her....

Jeg har fått låne en voksipose til poden nå i høst/vinter, men så oppdaget jeg at det ikke er åpninger til 3 eller 5 punktsseler i posen.

Jeg har hatt gutten min i en skinnpose i fjor vinter og en tynnere vognpose i vår og hittil i høst, og hadde jeg ikke hatt på han selene så tror jeg han hadde sittet i vogna, eller det som værre er. Nå er disse posene for små, og jeg tenkte dermed jeg kunne benytte voksiposen som jeg var så heldig å få låne.

Er ungen så godt innpakka i voksiposen at seler ikke er nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på ungen, hvor aktiv han er.

Jeg ville nok brukt seler. Hvis du ser nøye på voksiposen ser du at det er sydd omriss til hull som kan klippes opp. Gjør du det får du plass til tre seler (over hoftene og mellom beina). Selene som skal gå over skuldrene drar du over voksiposen (altså utenfra) og ned i posen der du fester dem til resten av selesystemet.

Skrevet

Hmm, finner ikke noe omriss til hull. Kan vel være fordi posen er ca. 8 år gammel. De har sikkert utviklet seg litt siden den gang. Siden de ner lånt føler jeg liksom ikke at jeg kan begynne å klippe i den heller...

Han er jo i og for seg ikke så aktiv når han skal sove, men jeg er jo litt bekymret for hva som vil skje dersom han ikke sovner med en gang og når han våkner. I tillegg hadde jeg jo tenkt å bruke posen når vi er på tur, og da bør jeg vel spenne han fast....

Skrevet

Du kan jo spørre den du har lånt posen av om du får sy omriss slik at du deretter kan klippe i den.

Skrevet

Enig i at det er en svakhet med Voksi. Har selv en gammel uten hull og en nyere med hull, men synes ingen av dem egentlig fungerer med frm-punkts sele. Det jeg har gjort er å kjøpe en sånn tradisjonell vognsele som du fester på sidene av vogna. Så drar jeg liksom snorene på selen over siden på V oksien, og så sitter barnet fast. Når det er sagt så jobber jeg i barnehage og nesten ingen av barna bruker sele i Voksi. Som du sier så ligger de veldig gdt innpakket oppi der. Men det er jo trygt å vite at de ikke kan falle ut da!

Skrevet

Jeg måtte bruke seler på sønnen min en liten stund i voksiposen og da kjøpte jeg som Sanna5 over her en sele som man kan feste på sidene av vogna. Fungerte utmerket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...