Gå til innhold

Kan man bruke angrepille som prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det veldig sjelden det er snakk om, ca 2-3 ganger på 2-3 måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres ofte ut, jeg. Ville ikke satsa på det. :)

Skrevet

Sjelden? Synes det høres veldig mye ut, jeg. Kondom...?

Skrevet

Blir eventuelt bare for den perioden, altså ikke mer enn 2-3 ganger.

Hadde en diskusjon med en veninne av meg, hun som skulle gjøre det der, men jeg var ikke så sikker på om det var så lurt.

Kondom ja, det kan du si..

Skrevet

Tror ikke DET er så lurt, for husk du tilsetter kroppen masse hormoner med angrepillene, slik at hormonbalansen i kroppen kan komme litt ut av balanse

Skrevet

Blir ikkje en ganske så dårlig av angrepilla, då? Kjenner i alle fall et par som har blitt skikkelig dårlige, blødd kjempemasse og hatt veldig vondt... Kan ikkje skjønne korfor en skal bruke angrepille som prevensjon?

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har akkurat testet positiv og er altså gravid etter å ha brukt angrepillen. Føles litt urettferdig, siden det var første gang jeg noensinne brukte den løsningen som et prevantiv. Og jeg kan ihvertfall si at det er siste gang....

Skrevet

Det er jo ikke så veldig påliteli prevensjon. Det er forsåvidt ikke prevensjon i det hele tatt.

Kan dere ikke bruke kondom da?

Skrevet

Hva gjör du hvis du blir gravid? Abort?

Skrevet

For det første står det i pakningsvedlegget at den skal bukes KUN en gang i hver syklus...

Den hindrer befruktning, og til fortere du tar den til tryggere er den.. Og den avbryter ikke et påbegynt svangerskap...

Skrevet

Absolutt ikke! Det er ikke ment som alternativ prevensjon, men med som en nødløsning hvis f.eks en kondom skulle sprekke, en tilfeldigvis skal ha bommet og glemt p-pilla og slike ting. MASSE hormoner så overhodet ikke bra å dytte i seg et par-tre ganger i mnd... Ville ikke vurdert det engang! Og er det snakk om ei som er i et fast forhold eller ikke? hvis ikke...KONDOM! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...