Gå til innhold

lurer veldig! hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynte dere å sende barna til far? barnefaren her vil ha henne 4 dager i uka isteden for annenhver helg fra hun er født, å han skjønner ikke at det er vanskelig vis ikke umulig! er så forvirra å redd jeg nå.

å han har ikke vært der for meg under graviditeten i det hele tatt, sakt han skulle komme men aldri dukka opp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det frarådes regelmesige overnatinger for barn under 1 år. i starten så burde far komme på besøk til deg og småen så ofte som urlig til de blir kjent.

helts noen timer vær dag.

Skrevet

det har jeg prøvd å si men da er jeg egoistisk å dum, å han blir sint! men han har jo ikke stilt opp for meg idet heletatt de måndene jeg har godt gravid, å gruer meg ikke til fødselen men begynner å gjøre det må siden han er så vanskelig å snakke med å blir forbanna for ingenting

Skrevet

Det er du som bestemmer første året, han har rett på samvær.. Men d blir frarådet å ha barn under 1 år på overnatting regelmessig, så han har ingenting å komme med viss han lager styr pga d.. Han får bare finne seg i å besøke dere i ditt hjem i begynnelsen.

Jeg hadde samme problem med bf her.. Jeg ringte til FVK å fikk en brosjyre om samværsrett og foreldrerett.. Der står det svart på hvitt. Viste han den, og da var det greit.

Håper det ordner seg. Ikke vær redd..

Skrevet

hei takk for det, den brosjyren du fikk var den blå? å står foreldreansvar og samværsrett på?

er ikke veldig gøy nå kan du si har seks uker igjentil termin, trenger ikke å bli stressa på detta nå :( ja håper det ordner deg jeg å

Skrevet

Ja den var blå. Der står også lover og regler i de bakerste sidene. Så han kan ikke si noe på det. :-)

Skrevet

da har jeg den! takk, men vet du det vis han krever felles foreldrerett får han det automatisk eller kan jeg nekte det? sto nemlig at men da kunne ta med seg barnet til syden uten at jeg godtar det vis det er felles, å det har han sakt han skal til jul da er hun to månder bare.

Skrevet

Litt usikker på det med foreldrerett.

Men han kan garantert ikke ta med seg deres barn utenlands uten ditt samtykke, dere må begge to skrive under på søknad om pass for barnet.

Han kan heller ikke kreve samvær utover ca 2-4 timer dersom barnet ammes. Og det anbefales ikke for barnets del at far har overnattingssamvær før barnet er 1 år. Og da må dette trappes opp gradvis, slik at det ikke blir traumatisk for barnet.

Det er BARNETS beste man skal tenke på, ikke hva man selv vil eller ønsker å "straffe" den andre parten med.

Skrevet

om du ber om en skriftlig avtalle så er du jo ihvertfall på den sikkre siden. i forhold til at han ikke bare kan "beholde" barnet hos seg.

på sykehuset sa jeg til persjonalet at jeg var alene med han så når far skulle skrive under på farskapet så krysa jordmor av på at han ikke skulle ha foreldreansvar. tror ikke han har tenkt noe på det for han har altid fått al info om barnet han måtte ønske

Skrevet

Jeg mener å ha hørt et sted at barnefar ikke har rett på samvær de første 6 ukene etter fødsel- i det hele tatt...., men er veldig usikker på det - husker ikke hvor jeg leste det.

Men, så lenge du ammer, så har ikke barnefar rett på overnattingssamvær den første tiden(usikker på hvor lang tid).

Når det gjelder foreldreansvar, så kan ikke far bare ta med seg barnet ut av landet uten ditt samtykke, det er kidnapping, selvom dere har delt ansvar. Når barnet skal ha pass, må begge foreldrene godkjenne passet, det kan du nekte hvis du mener at det er til barnets beste.

Så barnefar kan kke ta med seg barnet til syden når barnet er 8 uker(2 måneder) uten ditt samtykke, og hvertfall ikke hvis du ammer.

Når du har født må du signere noen skjemaer, deriblandt et skjema vedrørende farskapet. Ikke signer det skjemaet vedrørende farskapet hvis han har krysset av for delt ansvar... Hvis dere ikke bor sammen og ikke har lik adresse, vil du automatisk få ansvaret alene. Men hvis han velger å gå rettens vei for å få delt ansvar, vil han mest sansynlig få det. Men det skal veeeldig mye til for at han kan ta fra deg alt ansvar.

Ikke vær redd! Ta deg en tur til Amathea(www.amathea.no), hvis du har det i nærheten av deg...Der kan du få god hjelp til veiledning og informasjon.

Masse lykke til!

Go'klem til deg!

(send meg gjerne en PM hvis du vil :-))

Skrevet

Huff da, dette høres kjent ut! Vil bare si til deg at det er best du begynner å forberede deg på noe stort. Når du er ferdig med graviditeten vil du forandre deg drastisk!

Når vi går gravid er vi hårsåre og villig til å gjøre alle til lags, og når vi endelig er ferdig med svangerskapet har vi glemt hvem vi egentlig var. Et par uker etter begynner du i en ny fase av live ditt og da skal jeg låve deg at du vet hva du vil og hva som er viktig for deg og babyen din.

Du kommer ikke til å slippe barnet av syne..

Nå forstår jeg at du ikke har et forhold til Bf så da er jo vertfall dette viktig.

Begynn og forbered deg.Nyt babyen i magen og gled deg til fødsel.

Du går en fin men knall tøff tid i møte, å ikke glem; kun du vet hva som er best for ditt barn!

Tusen klemmer

fra Kila

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...