Gå til innhold

Flatere på ene siden av bakhodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har faktsik ikke lagt merke til det før, men gutten vår på 3 mnd er helt klart flatere på ene siden av bakhodet. Vet jo at han ligger mest til den ene siden når han ligger på gulvet/ i senga. Har forøkt i dag og stimulere han til å se til den andre siden, ved å legge leker på den siden jeg vil han skal ligge, men hodet faller fort tilbake i "gropa" si. Flere som har/ har hatt samme problem? Hva gjør/ gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg stimulerer den andre siden... han har en liten antydning til litt flat bakhodet på høyre side... det hadde og min eldste og da gjorde jeg det samme.. jevnet seg ut... HS sier jo og at vi må passe på at de ikke bare ligger til ene siden... ihvertfall hun jeg går til..

Skrevet

Ja, jeg forstår det:-) Men hvordan stimulerer du, det er det jeg lurer på:-)

Skrevet

hei...de oppdaget det på 6ukers kontrollen at min gutt var flatere på den enne siden..fikk beskjed om og legg han på den andre siden..men det funka ikke.Så var det og legge han på gulvet og drive med leker..først til enne sida så den andre.Men holdt ikke på så lenge.No er det bra.Vet av mange som kjøper en stor og myk pute så barnet får ligge på.

Ble innkallt til fysioterapi når vi var på 6ukers kontrollen..nå er min gutt litt over 4mnd og hodet er bra...hør med helsestasjonen ang fysio til han....

Skrevet

Takk for svar, Anonym. Ja, vi skal på 3 mnds kontroll denne uken, så jeg får høre med hs. I mellomtiden tar jeg gjerne imot flere tips fra andre med erfaring:-)

Skrevet

jenta mi er helt skeiv i bakhodet pga hun ble født med litt stram muskulatur på den ene siden av nakken. 1mnd gammel ble hun tøyd av fysio, og etter det har vi bare vært til etterkontroll for å se om vi stimulerer riktig.

husk at fontanellene ikke gror sammen før baby er 18mnd gammel, og hodet er veldig mykt, så når babyen blir mer bevegelig, vil også hodeskallen fort rette seg mer ut.

de fleste barn har en yndlingsside, og det er ikke farlig. så utenom det rent kosmetiske er det ikke nødvendig å gjøre noe, med mindre du da har et barn som meg, som har litt stram muskulatur og må tøyes.

vi holde rhodet hennes forsiktig med begge hender og snur det mot venstre, stimulerer alltid fra venstre side ved å oppholde oss på venstre siden av henne, hun sover til høyre for senga vår, og på stellebordet gar vi lys, leker, osv på venstre siden hennes. dette hjelper faktisk ganske mye, men det tar tid.

dersom du gir flaske skal du gi halve flasken til hver side, ammer du blir det jo 50/50. du skal også rape barnet ved annenhver skulder.

Skrevet

jeg leker litt på den siden han ikke ligger så mye på og når jeg ligger han i sengen så ligger jeg han litt over på den siden... han ligger jo ikke i ro der lenge men litt... gikk til kiropraktor med han og han var stiv på høyre side og ikke fått strukket ut nakken skikkelig... og etter noen behandlinger der så ser jeg at han beveger hodet mer til venstre side.. pluss at han nesten ikke griner på kveldene lenger..;);) ett veldig stort pluss... hehe..

Skrevet

Takk for svar, VinterSol&PrinsesseVilikke. Vet ikke om gutten vår kan ha stram muskulatur i nakken. Har ikke lagt merke til om han beveger hodet bedre til den ene eller andre siden når vi holder han opp.

Godt vi skal til hs denne uken da, vi får høre med henne:-)

Skrevet

To fluer i en smekk da, "gullet kom...":-) Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...