Gå til innhold

dere som gir barna deres middagsglass.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

får h*n hel glasset til middag eller bare halve ?

også lurte jeg på en annen ting..

jeg skal begynne å gi han vann til middagen istedet for mme,men han liker det ikke ennå..

jeg blanda litt saft i nå(hadde ikke eplejuice),og da drakk han mer enn det han bruker å gjøre når han får vann..

er dette feil av meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi spiser det hun orker til middag, ikke alltid hun liker det heller. Men hvis det du begynner nå, kan du jo gi noen smaksprøver fra begynnelsen av. Magen skal venne seg til ny mat også. Når det gjelder vann til middagen hadde jeg ikke blandet i smak. Da blir det verre senere med å drikke rent vann. Jeg har blandet i smak på veldig varme dager for å få i henne nok væske. Mi var heller ikke glad i det fra begynnelsen, men de venner seg til det. Og de drikker når de er tørste. :)

Skrevet

ok..

nei han har fått mat en stund,siden han var 3 mnd.

så han er vant til maten..

men jeg vet kke hvor mye jeg skal gi han..

hvordan vet jeg om han er tørst ?

Skrevet

Jeg ga min gutt vann til grøten da jeg beg med det. Ville ikke ha i det hele tatt, men prøvde og prøvde helt til en dag han drakk. Nå vil han ikke ha annet enn vann til maten:)

Skrevet

Et middagsglass er et måltid. La han styre hvor mye han vil spise, de gir selv beskjed når de ikke vil ha mere:)

Tilby han vann ofte i løpet av en dag, så finner du fort ut når han er tørst :) Da drikker han:)

Skrevet

ok..

jeg syns det er så vanskelig med å finne ut det med tørsten..

også er det så vanskelig siden han ikke liker det,og da blir jo ikke tørsten stilt heller..

Skrevet

Jeg tror det er veldig vanlig at babyene ikke vil ha vann i begynnelsen. De er vante til brystmelk eller mme, og det smaker jo annerledes. Men du må bare fortsette å tilby vann. Ikke gjør det mer interessant med å blande i saft, juice eller lignende. Den vanen kan bli vond å vende. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...