Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilit modningsakupunktur. Er 36+2. Er det noen som har erfaringer med slik akupunktur? Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk, men leste at det i gjenomsnitt kortet ned fødselen med 3 timer. Derfor er jeg villig til å prøve. Hører gjerne fra gravide som går til behandling og jenter som har hatt fødsler etter slik behandling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på det samme jeg og. har også hørt om riestimulerende akupunktur som man kan ta like før termin. er det noen som har erfaring med dette?

Skrevet

Hei!

jeg har hatt stor tro på dette, sværlig da akupunktur hjalp meget mot kvalmen jeg sleit med i 4 mnd.

Har vert til modningsakkupunktur 7 ganger nå og er 5 dager over termin. Jordmor sjekket meg i dag, og til min store overraskjelse var jeg så umoden at hun ikke en gang kunne strippe meg :-(

Akupunktøren jeg går til er meget dyktig, og underviser på utdannelsen for akupunktører, så det kan ikke ha noe med det å gjøre heller.

Verden falt litt sammen nå :-(

SUKK!!

Skrevet

Jeg er 38+1 uker på vei, og har vært å fått modningsakupunktur 3 ganger. Akupunktøren min setter nåler som påvirker bekkenet, hjelper mot ødem, samt modner kroppen for det som skal skje. Det skal også ha en innvirkning på hvor lang fødselen blir... Men jordmoren min advarte meg likvel på å stole alt for mye på det. Selv om du har gått til akupunktør betyr ikke det at du føder før termin... Men det skader iallefall ikke å prøve!!! Jeg ville begynt nå hvis jeg var deg!:) Lykke til!

Skrevet

Takk skal du ha. Jeg gjør det ikke for at fødselsen skal sette i gang før termin, jeg gjør det for at kroppen lettere skal takle fødselen. Krysser fingrene og håper at det virker:) Jeg ble anbefalt modningsakupunktur av min jordmor.

Skrevet

Har gått til fødselsforberedende akupunktur i to svangerskap. Har hatt tre og fire behandlinger henholdsvis 1. og 2. gang.

Min akupunktør setter nåler for å forberede fødsel ved hjelp av:

styrke bekken

modne livmor og vev

gi energi til mor

ideell posisjonering (hadde potensiell stjernekikker, som skrudde seg ut rett vei - i bakhodepresentasjon - denne gangen)

I begge fødsler har det gått fort i åpningsfasen! Jordmødrene har påpekt at vevet er mykt og modent og at prosessen har gått raskt med fint framover.

Om det skyldes akupunkturen vet jeg ikke, men jeg har hatt god effekt av aku i andre sammenhenger og... så kanskje.

Har aldri fått igangsettingsnåler, eller riestimulerende nåler...

To nåler i ryggen under fødsel måtte jeg få ut - de var bare plagsomme, og stilnet ikke mine smerter (følte at de trigget dem!?)

Skrevet

Jeg gikk 10-14 dager over UL-termin med de to første. Hadde fryktelig lange åpningstider, med vonde rier de siste 12 timene. Ble dønn sliten. Denne uka skal jeg begynne med modningsakupunktur (er 36 +5). Så får vi se om det blir noe forskjell. Kan skrive litt etter fødselen. Kanskje dere andre som prøver dette kan skrive erfaringene deres. Det er sikkert mange det gjelder.

Skrevet

Hei snella snella

Så hyggelig å høre at du har hatt god effekt av modningsakupunkturen. Gleder meg til å prøve det. Jeg merker at jeg ikke gruer meg like mye til fødselen etter at jeg bestemte meg for å prøve akupunktur.

Lykke til til alle andre som prøver dette!

Skrevet

Hei:) er nå 35 uker på vei og var til modningsakupunktur i går. Akupunktøren sa at hun normalt ikke setter modningsnål før en måned før, men siden jeg ble satt igang forrige gang (fanns ikke moden engang!) sa hun at hun sikkert kunne starte med modningen allerede nå. Så jeg venter i spenning for å se om det har noe effekt:)

Skrevet

Hei ny_spire_i_magen:)_høygravid_

Hold oss orientert om hvordan det går da! Spennende å høre om det hjelper. Lykke til!

PS: Var det vondt?

Skrevet

Er dette dyrt?.. hvor ringer man for å bestille slikt?

Skrevet

Jeg syns ikke det har vært så vondt... du kjenner selvsagt stikket, og nålene settes ganske dypt, ca 1 -2 cm inni huden! Igår var 2 av 8 nåler veldig vonde, men det er ikke noe å grue seg til!:)

Skrevet

Jeg har nettopp begynt med modningsakupunktur, hadde første time emd det idag på Klinikk Fjeld.

Blir spennende å se hva slags reaksjoner som kommer etterhvert i kroppen.

Jeg har ellers gått til akupunktur på Klinikk Fjeld i ca. 2 mnd nå for å lindre bekkenløsning samt at hun har satt nåler for at jeg skal få slappe bedre av og for andre ting som har plaget meg.

Bekkenløsningen er nesten borte nå og jeg var veldig plaget frem til jeg begynte med akupunktur.

Fikk de første symptomene på bekkenløsning allerede i uke 7-8 denne gangen og har gått til fysioterapeut og fått massasje.

Det har hjulpet litt samt stabilisert smertene, men etter jeg begynte med akupunktur har smertene så og si forsvunnet og jeg merker at jeg klarer mye mer om dagene uten å få vondt!

Skrevet

Jeg går til Elisabeth i Gamlebyen i Fredrikstad...verdens hyggeligste jordmor og hun tar 250kr for første time og 200 kr for de neste timene etter dette.. =o)...Hjemmesiden hennes www.akupunkturklinikk1.com

Jeg har hatt veldig hjelp av akupunktur...bl.a. fått sving på fordøyelsen og jeg har beg. å modnes...Så jeg anbefaler det på det varmeste =o)

Skrevet

Hei Tone321. Jeg går også til Elisabeth i Gamlebyen (Fredrikstad). Hadde 2 timer allerede. Er i uke 38. Kjenner mer kynnere (kjente ikke noe tidligere) også mer stikking .... Har hatt akupunktur tidligere pga. muskelkramper i ryggen (pga. ribbeinsbrist) og det hjalp dramatisk. Så jeg tror på de nålene :o)))

Skrevet

Jeg går også til akpunktur og har fått god hjelp for bekkenløsning, og får også modningsnåler.

Hvor setter akupunktøren nålene hos dere, og får dere forklaring på hva som er hva?

Skrevet

Hei

Jeg prøvde modningsakupunktur for første gang i går. Jeg synes at det var en veldig positiv opplevelse. Om det hjelper får tiden vise:) Håper på det. Jeg fikk nåler i ryggen, kneet, leggen og hånden. Akupunkturen forklarte hele tiden hva de ulike punktene skulle hjelpe mot. De endrer punktene litt etter hvert som fødselen nærmer seg. Det var ikke vondt.

Skrevet

Skal gi beskjed om jeg har noe virkning ja! Er veeldig spennt. Har så lite lyst å bli satt igang igjenn..Så håpe,håpe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...