Gå til innhold

grønn prinseull til jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes den grønne prinseulla til JANUS er så fin. Er det noen som reagerer på at ei jente har på grønn prinseull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så absolutt IKKE!

Syns du skal ta på henne akkurat det du har lyst til. Er så mange rosa små tuller rundt om kring - kjempestilig med ei litta grønn tulle til en forandring :0)

Skrevet

Vet du hva? Den grønne ulla vurderer jeg å kjøpe til mi lille jente også. Syns den er fantastisk fin! Kan da godt bruke andre farger enn rosa og rød selv om man er jente :)

Skrevet

Hvem i huleste er det som gidder å bry seg om hvilken farge det er på klærne til unga??

Det viktigste er at de har det behagelig og ikke er våt eller fryser..

Skrevet

Jeg bryr meg om om fargene er fine og at jentungen ser velstelt ut

Skrevet

Har fargen på ull undertøy noe om at ungen ser velstelt ut??

Skal gjemmes under en dress jo...

Jeg for min del bryr meg mest om at ungen har det bra jeg

Skrevet

NEI NEI, erru gæren. Kan vel ikke ha GRØNT til ei JENTE!!!!

Jeeeeez!!!

Samma hvordan andre ville reagere vel. det er jo du som bestemmer hva jenta di skal ha på seg????

Skrevet

dere hadde kanskje brukt rosa og blonder på gutt? ;)

Skrevet

Er snakk om å holde ungen varm.. babyblå på jente sier ikke at hun hadde vært ustelt.. så nå får du gi deg..

Skrevet

Så du driter fullstendig i hva barnet ditt har på, bare det er tørt og varmt?? javel.....

Jeg ville ikke tatt på den blå prinseulla på jenta mi, nei! Synes det blir for guttete. Og den er jo åpenbart beregnet på gutter, ettersom den heter PRINSEull!! Og når jeg så den grønne, som jeg synes kunne være fin på både gutt og jente, tenkte jeg det var dumt at den var merket som gutteklær. Jeg synes det er feil å la barna bli så kjønnsnøytrale, at folk ikke ser om det er jente eller gutt. Barn oppfatter ganske tidlig forskjell på jente og gutt. Og kan synes det er leit å bli tatt feil av.

Jenta mi har ikke bare rosa klær nei, og er absolutt veldig jentete både utseende og atferd.

Jeg hadde ikke tatt på rosa pysj på gutt, selv om bare familien hadde sett det. Synes også det blir feil å iføre jenter svarte grønne kamuflasjefargede gutteklær! Når de blir større og kan velge selv, er det jo noe annet.

Vi har alle forskjellige meninger, og det må da være greit!

Synes nok folk kunne lese hele konteksten i tråden, når en svarer.

Skrevet

Når det er snakk om ullklær som en har under dess o.l. så gir jeg blanke i om frøkna hadde en ulldress som var orange med brune og rosa prikker, for jeg bryr meg MER om hun er varm og har det bra enn at under-klærne matcher.

Og hvilken farve på barnas klær har ingenting om hvorvidt de er stelte eller ustelte..

Fett hår, skitne og skitne klær ..DET er ustelt..ikke farve kombo

Men du er sikkert mer forfengelig på dine og datteren din sin vegne enn du bryr deg om hun er varm og tørr eller??

Skrevet

Så det går ikke an å BÅDE påse at barnet har det varmt og tørt, og samtidig bry seg om hvordan klærne ser ut?

Her klarer vi å holde to tanker samtidig.

Beklager hvis jeg har tråkket på noen med denne tråden. Trodde det var ganske harmløst innlegg, som hverken inneholdt barnehagedebatt/hjemmeværende, samsoving, duejaging etc ;) Jeg hadde faktisk ikke ventet masse spydige svar her!

Jeg er absolutt ikke nøye på klærnes merke, og er ikke ute etter å skape motepress på barnetøy. Jeg forstår godt at folk ikke har råd eller vil kjøpe alt nytt, hvis en kan arve klær. Men her er det altså snakk om å kjøpe gutteklær til jenter/jenteklær til gutter. Ikke snobberi altså.

Jeg kommer nok til å kjøpe en grønn genser i prinseull til jenta mi, og fortsetter å synes det er rart når nabogutten flyr rundt i rosa votter. Jenta mi vil likevel fortsatt bli kledd som ei jente, og attpå til ha tørre varme klær som jeg synes ser fine ut! Hun er da min største skatt, så derfor velger jeg å gi henne klær som jeg synes er fine.

Skrevet

Sønnen min har rosa ullsokker og datteren min mørkeblå genser med bil på. De er totalt forvirret og skjønner ikke om de er gutt eller jente - virrer rundt som to intetkjønn :-)

Skrevet

Kjøp grønn til jenta di du alvefrøken, og fortsett å bry deg om hva hun har på seg.

Ikke bry deg om disse sure kommentarene, de er sikkert bare misunnelig fordi ett eller annet.....kanskje de ikke har råd til prins/prinsesseull selv???

=)

Skrevet

En merkelig debatt dette her... Gutten min går stort sett rundt i typiske guttefarger, men jeg har da noen røde klær til han også. Rødt er fint også til gutter. Eneste typiske jentefarge er etter min mening rosa... Det skal han selvsagt slippe å gå i. Men jenter kan da ha alle farger!?

Skrevet

Men grønn prinseull har jeg ikke sett. Er det noe nytt? Har kjøpt mye lyseblå prinseull...

Skrevet

Oioioi, trodde nesten jeg hadde snublet innom kranglesiden jeg nå. Enig med Alvefrøken at dette var et rimelig harmløst spørsmål.

Og til deg som lurte på om grønn janusull er nytt, så ja. De har nye ullserier nå som er grønn og lilla/plomme. Skikkelig fine begge to. Og ja, jeg er opptatt av estetikk. Selv om det viktigste selvsagt er at barnet har det godt.

Skrevet

NEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIII

Må ikke ha grønn på jente..............

Jo så klart, ha den fargen du liker på jenta di du!

Grønt er fint.

Min jente har fått troll classic dress i dag, GRØNN er den!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...