Gå til innhold

Hjelp meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver kveld så har jeg tatt en våt klut og tørket lillegutt under haka/ved halsen der.. Og når jeg har badet han har jeg bare brukt fingrene der,da det til tider kan være litt vanskelig å få til.

Nå snudde han hodet til den ene siden, og da så jeg til min store forskrekkelse at huden der er helt knall rød, ser nesten ut som at noe av huden er borte :(

Tror han har vondt der også, for han vil ikke la meg ta på det.

Hva skal jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jenta mi også. Brukte en krem som heter cavilon fra 3m.

Den er kjempe fin mot såre stomper også!

Skrevet

Kan hende at han svetter i løpet av dagen og aldri blir ordentlig tørr der. Prøvd pudder?

Skrevet

Har du kanskje ikke klart å tørke huden skikkelig sån at han har vært våt? Da blir huden ofte rød og sår. Bare se til at huden alltid er tørr så ordner det seg. Du kan også ta litt zinksalve på hvis du vil. Zink hjelper huden å tørke opp.

Skrevet

Har ikke prøvd noenting, men jeg pleier å være påpasselig med å tørke han godt overalt..

Han er ikke sånn på den andre siden..

Har bare vanlig sebamed stellekrem.. kan jeg ta den på? Eller er det noe spesielt jeg burde bruke?

Blir ikke pudder klumpete? Vanskelig å komme til der..

Skrevet

Når jeg bruker pudder, så har jeg ikke på så mye, også stryker jeg det forsiktig utover. Syns ikke det blir mer klumpete enn det kan bli med zinksalve. :)

Skrevet

Jeg syntes pudder klumpet seg og sink salva ble for tett, slik at huden ikke ville gro skikkelig.

Den salva som jeg skrev er en bariere krem, den gjør at huden gror samtidig som den puster.

Jenta mi hadde skikkelig dobbelthake, noe som gjorde at det var vanskelig og holde det tørt.

Skrevet

sånn hadde han her også.

bare sørg for å tørk han skikkelig under halsen,og smør med vanlig salve..:)

det funka vertfall her :)

Skrevet

Gutten min er oxo rød under haka, da han svetter mye om nattan....

Jeg bruker pudder på....

Løft gutten forsiktig bak ryggen slik at hodet tipper bakover og du får blottlagt halsen. slik er det lettere å tørke helt tørt.

Ta på pudder etterpå. Viktig å vaske vekk gammelt pudder hver dag, så det ikke blir seigt og klissete der.

Skrevet

okay.. takk for råd jenter. jeg får prøve på dette. :)

Skrevet

Min første hadde også hudløse områder i hudfoldene når hun var baby, illrøde og blanke (og vonde). Legen på helsestasjonen sa at det var sopp, og at jeg skulle smøre med canesten (samme som vi bruker mot sopp nedentil!). Jeg hadde da prøvd med alle mulige kremer uten at det hadde hjulpet. Med Canesten forsvant rødheten/sårheten raskt, tror det var rundt en uke eller noe sånt. Tenkte bare å fortelle det i tilfelle ikke noe annet hjelper, ikke sikkert din har sopp der, men greit å vite at det er mulig, det hadde nemlig ikke jeg forestilt meg at det var...

Skrevet

Kjent problem..

Jeg vasket tuppa og BÅSTE det helt tørt. Ble fint veldig fort, pass bare på at det blir heeelt tørt. Da funker det å blåse;)

Og som en skriver her over ang at zink hjelper huden tørke, det er feil;) Skal du ha på zink må huden være helt tørr først. Zink gjør så ikke NY fuktighet kommer til.. Legger seg som en hinne på huden. liksom;) Bare så du ikke tror at da blir det tørt;)

Skrevet

Hmm..

Dette er også sånn.blankt, vondt og hudløst..

Men man burde vel ikke bruke canesten på så små barn uten samråd med lege?

Skrevet

Tror jeg ville hørt med lege først. Hva med å ta han med på helsestasjonen, så kan helsesøster se på det, og så kan hun evt spørre legen hvis det er nødvendig - så slipper du å bestille time, liksom...

Skrevet

ringte de i sta, men de har ikke ledig time før på mandag :(

Skrevet

Men du trenger vel ikke time på helsestasjonen bare for at helsesøster skal ta en rask titt? Tror jeg ville tatt han med ned, sittet der og ventet, og bare stoppet helsesøster og bedt henne tatt en titt et par sekunder i forbifarten når hun kom ut for å hente neste. Hun har helt sikkert sett det før og kan si hva det er uten å bruke lang tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...