Gjest Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Min sønn på 3 mnd får moesmelkerstatning men han spiser så dårlig synes jeg. Han spiste veldig godt i begynnelsen, men nå drikker han ca 160 ml, mindre enn for en mnd siden. Og nå får han også bare 4 måltider i døgnet for han sover hele natten. I tillegg gulper han veldig mye så føler at han ikke får i seg noe nesten. Han har lagt på seg veldig godt hele tiden, men skal på 3 mnd kontroll til onsdag, så det blir spennende å se hvordan den siste mnd har vært. Jeg har vært hos manuell- terapaut med ham og han har kiss 2. Har lest at gulping kan være et symptom på det,da Dere andre som gir erstatning. Hvor mye spiser deres barn? Veldig takknemmelig for svar:)
VinterSol+2 Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 hei du. jeg syns det høres ut som om han spiser veldig mye jeg! Små babyer har jo ikke så store magesekker, så derfor spiser mange babyer ofte og lite. Vesla mi får morsmelk, men hun får mm via flaske minst en gang i døgnet, og dermed vet jeg hvor mye hun spiser. på det meste spiser hun130ml til ett måltid. og hun legger godt på seg. hun er selvregulert, og spiser ca 7 måltider i døgnet, kun ett nattmåltid mellom 21 og 0700 hvorfor får småtten din bare 4 måltider? bestemmer han det selv, eller bestemmer du det? Gulpingen kan bety at han får for mye mat av gangen. "det er overskuddet som kommer opp" som det heter. Det er ikke bra for barnet å få for mye mat av gangen heller, det kan føre til mageknip og matnekt. kanskje du skulle prøvd hyppigere måltider med litt mindre mat av gangen? Ideelt sett skal et mme barn spise ca 150ml pr kg baby i løpet av et døgn. dvs at dersom barnet ditt veier 5000gr, skal det spise 150mlx5 håper dette hjalt noe!
Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Jeg gir ham nan 2 og på pakken der står det at babyer på 3-4 mnd skal ha 160-200 ml 5 ganger i døgnet. (Jeg vet at mengde varierer en del fra barn til barn på grunn av vekt og sånn) Han vil ikke ha mat mer enn fire ganger om dagen. Han får hver fjerde time om dagen og de skal ikke ha morsmelkerstatning oftere.Og han maser ikke etter mat mer heller. Grunnen til at det blir 4 ganger er fordi han har begynt å sove 11-12 timer om natten.
VinterSol+2 Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 trodde ikke man skulle gå over til nan2 før 6mnd? har du begynt med fast føde i tillegg da? så vidt jeg har forstått det så skal man ikke gå over til nan2 før barnet får tilleggskost, iallefall? (mulig jeg tar feil, men mener det var sånn det var..?) har du lagt inn dette på flaskemelk-forumet også? de er veldig flinke og erfarne der inne:)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Jeg mente selvfølgelig nan 1, hvorfor jeg skrev nan 2 må du spørre gudene om. Hehe:) Kan være fordi jeg nattopp har funnet ut han har kiss2 så det eneste som står i hodet på meg er 2 tallet. Jeg skal gå inn på det forumet p kikke litt jeg. Visste ikke om det. Har ikke vært så aktiv her. Men takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå