Gå til innhold

samboer fadder på x dama sin unge..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,vet dette er litt utenfor tema,men må bare få luftet litt..Vært sammen med samboer i 3 år nå.Vi kommer fra forskjellige byer,så har ikke felles bekjente osv.For 2 år siden skulle han være fadder på ungen til ei venninne,helt greit for meg.De hadde mye kontakt,mail,ringing,meldinger osv,dette har ikke plaget meg.Er jo lov å ha venner av motsatt kjønn.Men..Nå har han sagt at hun er x dama hans,de var sammen i godt over et år.Har faktisk bilde av henne og ungen hengende på stueveggen hær.Hvordan ville dere reagert på dette??Blir bare mere sint jo mer jeg tenker på det,syns jeg skulle vært informert om dette for lenge siden,mens han syns jeg over reagerer..Har foresten aldri møtt henne,han er bare på besøk der viss han er på tur alene i hjem byen sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde sannsynligvis klikket. for han har jo løyet til deg i flere år... og jeg hadde aldri klart å tro at ikke det var noen grunn til det!

Skrevet

Jeghadde vel ikke blitt så glad fro at han ikek hadde fortalt meg det. Men nå er det du som er så heldig å bo sammen med han og han har gått med på å ha barn med deg. Kanskje dere skal bli enige om å ta ned det bildet:) Jeg tror egentlig jeg hadde tatt det ned uansett.

Det er ikke lett det der. Ble han fadder for barnet før han ble sammen med deg?

Skrevet

Åja, det sto jo der.. he he

Rart han ikke nevnte at det var eksen ja..

Skrevet

Ja,kan vel trygt si jeg ikke stoler på han etter dette.Mest lyst å bare pakke og reise!Snart 6 mnd på vei med vår første,så dette er jo veldig bra...Føler meg virkelig lurt.

Skrevet

....Litt rart at han ikke har nevnt at hun er X'en hans før nå ja,

Jeg har et veldig godt vennskapsforhold til min X, men det har samboeren min fått vite helt fra vi ble sammen. Ellers ville han sikkert ha følt seg lurt han også. Helt normalt å føle seg litt "truet" av det, men han vet jo at det ikke er noe annet enn vennskap mellom oss. Og min X sin nye dame er også en av mine beste venner. Så da blir det liksom litt lettere.

Hmmmm.... hvis han kunne latt dere møtes og hilse, så ville det kanskje bli litt lettere å tro at det ikke har vært en grunn til at han ikke har nevnt det tidligere! .... ikke lett det her!

Men uansett så tror jeg har dere har litt å snakke om! Viktig å ikke "gå rundt å skule på hverandre" i en slik situasjon!!!!

Lykke til, jeg håper for din skyld at det ordner seg!!!!

Skrevet

Har tatt ned bildet nå,han er på jobb.Det gikk nok i søppla ja,har andre bilder som bare er av ungen.Han sa noe i går at han kan trekke seg som fadder,men det syns jeg ikke blir riktig i forhold til ungen,den har jo ikke gjort noe galt!En time til han kommer hjem,regner med det blir krangling ja:=(

Skrevet

Nå burde vi se litt av det positive også?

* han har nå fortalt det, for han følte vel at det var riktig.

* han har tilbudt seg å droppe å være fadder, hvis du ville det

Jeg ville ha spurt sambo om vi ikke skulle invitere henne, slik at du kunne bli bedre kjent med henne og sønnen hennes. Kanskje hun har en samboer også?

Det at du tok ned bilde og kastet det i søpla, synes jeg er å overdrive. Stoler du ikke på samboern din? Dette kan jo få han til å drive vekk fra deg? Er det det du vil? Han har jo valgt å bo sammen med deg, få barn med deg....og nå virker det som om du kaster dette vekk, pga at han har hatt en kjæresten tidligere som han fremdeles har kontakt med...

Dette var ikke så lurt... Forstår godt hvis han blir sint og såret over din oppførsel nå...

Skrevet

Var kanskje å overdrive litt,men blir bare så skuffa!En annen ting er at han har vært på festing et par ganger med ei anna jente som jeg nå har fått vite er ei han var og "rota" med noen mnd før vi ble sammen.Syns han kunne ha fortalt det..Har blitt brent før,så blir ikke så glad av sånne ting.Første sommern vi var sammen,så hadde han og broren 2 venninner på besøk en hel helg.Han innrømmet senere at han har hatt en one night stand med ei av de før vi ble sammen.Det siste er noe jeg har tilgitt og glemt,men nå synes jeg det blir litt mye..

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, er helt lik selv. Men når jeg ser d utenifra tror jeg egentlig han ikke er så ille. Fordi han har sikkert ikke sagt at det er xen fordi han er redd for at du skal bli sjalu uten grunn for eksempel? når han kommer hjem, går det jo an å ta en "rolig" prat med han og prøve å ikke være sinna da, så kanskje det ordner seg og du skjønner han litt mer?! Tror ikke d blir no bedre av å være sur heller..

Håper d ordner seg da! det gjør nok det hvis begge vil! du får si ifra hvordan det går etter han har kommet hjem :o)

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg forstår deg kjempe godt! Ville nok reagert på samme måte selv.

Å Lompa. Forstår godt om han blir såret ogg sint over hennes oppførsel??? Eh... hva med at han har latet som hun bare var en venn og faktisk holdt det skjult helt til nå at de var sammen i 1 år?! Vil vel si at det er et skikkelig overtramp! Er det noen som bør bli såret og fornærmet er det ihvertfall ikke han.

Skrevet

Jeg skjønner at du blir sint og lei deg for at han ikke har fortalt deg at det er x'en hans, men du må da kunne se dette i et litt større perspektiv? Han har IKKE vært utro slik du nesten får det til å virke som. Og det er da ikke noe å tilgi at han har et forhold (one-night-stand) med ei jente FØR dere ble sammen? Det har du da rett og slett ikke noe med!

Ta ned bildet av ungen og dama, men la bildene av ungen være framme og ikke gi dette mer oppmerksomhet enn det fortjener. Og det er ikke mye, mener jeg.

Skrevet

Han er ikke far til ungen da? jeg hadde synes det var rart at han besøker henne når han er hjemme. Hadde ikke akseptert det...

Skrevet

må da ikke sette griller i hodet på folk heller da.

han er fadder til ungen, da er det vel ikke rart at han besøker de.

kaste bildet var vel ikke helt nødvendig, nok og ta det ned fra.

er selv av den meget sjalu typen,

men syns ikke man skal la ting bli til mer enn det faktisk er.

Skrevet

regner med at jeg hadde "uheldigvis" revet ned bildet ved støvtørking så bilde har blitt ødelagt... uakseptabelt..min mening:)

Skrevet

Hei *Vetlis*

Jeg må innrømme at jeg har ikke fortalt min samboer hvor mange jeg har vært sammen med, eller hatt sex med. Mitt liv før jeg traff sambo tror jeg neppe han har behov for å vite.

Og hvis jeg møter noen av de på gata når jeg er i hjembyen min, må jeg da fortelle sambo dette, og hvilket forhold jeg har hatt til vedkommende?

Nei, huff...

Jeg tror kanskje ikke samboern i dette tilfellet så det store problemet fordi at han nå er sammen med den dama han elsker og har barn sammen med. Derfor tror jeg at han vil bli skuffet over måten hun reagerer på når han velger å fortelle henne noe av sin fortid(tipper fodi at han stoler på at hun skal ta det med fatning). Komme hjem til at et bilde har havnet i søpla?

Har du delt absolutt alt med din samboer?

Skrevet

Dette er ikke akkurat snakk om noen han møter tilfeldigvis på gata,men ei han har hatt mye kontakt med.Syns og det er litt over grensa når han ble fadder på ungen etter at vi ble sammen.Kunne jo spurt hva jeg mente om det feks..Og du som skrev at jeg ikke har noe med hvem han har rotet med tidligere.Jo,syns jeg har noe med det når samme jenta er på besøk oss han ei helg etter at vi ble sammen.Fikk selvfølgelig besøk en stund etter han kom fra jobb,så har ikke fått pratet enda.Kan hende det er jeg som er sjalu og vanskelig,men da står jeg for det.

Skrevet

Heisann Lompa!

Nei, du må absolutt ikke fortelle kjæresten din allt mulig. Det har ikke jeg gjort heller djiiizus... Da hadde vi vel ikke vært sammen en gang hehe! Men her er det jo tross alt snakk om et forhold som hadde vart i over 1 år, å det er greit nok det også. Men det at han ikke har sagt noe om det, når de tross alt er venner og treffes og har kontakt. Det er vel der jeg stusset litt.

Men absolutt enig med deg, man har ikke opplysningsplikt om alt. Men en del ting er det greit å fortelle :-)

Skrevet

Hei igjen HI!

Jeg er helt enig i at å besøke damer(synes ikke det spiller noe rolle hvem de er egentlig) over en helg/overnatting er uakseptabelt. Da skulle jeg har kjent vedkommende meget godt!

Du vet...jeg ser objektivt på dette. Jeg kjenner ingen av dere og kommenterer kun ut ifra det du har opplyst om :o)

Jeg håper dere finner ut av dette!!

Lykke til :o)

Skrevet

Uff da.. Her tror jeg hormonene dine pusher litt på deg;o)

Har det virkelig noen betydning for deg om de har vært sammen eller ikke? Hovedpoenget bør vel være at han ikke har noen følelser for henne, og at hun ikke har det for ham.

Jeg skjønner vel kanskje at du føler deg litt "teit" siden du ikke har visst at dette er eksen hans, men det er sikkert en grunn til at han ikke har sagt det (er du veldig sjalu av deg kanskje..?).

Selv har jeg en eks som jeg er veldig god venn med. Grunnen til at dette er mulig er at vi var såpass "ferdige" med hverandre da det ble slutt, at det aldri i hele mitt liv kunne falt meg inn å bli sammen med ham igjen. En av de største grunnene til at ekskjærester går godt overens til tross for at begge har kjærester er nettopp at det ikke ligger noen følelser der:o)

Synes det er veldig koselig at han ble spurt om å være fadder til barnet hennes da dette tyder på at han er en "ordentlig gutt". Hadde hun båret nag til ham pga utroskap eller lignende hadde hun nok ikke spurt ham;o)

Det at han har et bilde av eksen sin sammen med fadderbarnet sitt trenger du nok ikke å uroe deg for. Det er vel bare hyggelig det??

Jeg får en liten følelse av at du kanskje ikke har noen eks selv? Eller at du isåfall ikke har noe godt forhold til ham?

Ikke uroe deg:o) Det er deg han elsker, og det er jo tross alt en grunn til at hun er eksen hans. Det bør vel strengt tatt ikke være forskjell på om de har vært sammen eller ikke, selv om du sikkert føler deg både "lurt"og dum akkurat nå.

Finn frem bildet igjen, og heller si at du blir sjalu av å ha det hengende på veggen. Inviter henne og barnet gjerne hjem til dere også, så du blir litt kjent med henne. Hun er sikkert ei super jente:o)

Skrevet

Hei!

Det du holder på med nå, straffer jo bare deg selv... Slapp av, ikke trekk konklusjoner, lytt til din kjære! Min samboer og jeg venter vår første i Mars. Vi har ikke vært sammen i mere enn rett over ett år. Jeg er 20, og han er 5 år eldre. Det er jo klart at vi begge har hatt venner av det motsatte kjønn og forhold av forskjellige typer tidligere... Vi har egentlig bare blitt enige om at vi lar fortid være fortid, for det er VI som har en fremtid.. Gjør det med din kjære også..

Du fortjener å kunne klare å slappe av nå mens du går gravid.. Ikke ødlegg det for deg selv..

Spør deg selv hvordan det hadde vært visst det var du som var i hans sko...

Selv har jeg ofte overnattingsbesøk av en gammel kammerat, fordi jeg hater å være alene når samboeren min er på jobb om nettene.. Han bor nesten 2 timers kjøring fra meg, men kommer likevel.. Jeg ville jo aldri ligget med han uansett!! Heldigvis klarer min kjære sette seg i mine sko, og det hender han selv ringer kompisen min og spør han om han kan komme å sove hos meg...

Okey.. dette ble fryktelig langt.. men vil bare frem til at dere må heller stole på hverandre, sette dere inn i hverandres situasjoner. Alt er ikke så ille som det ser ut til de gangene fantasien din tar over...

Skrevet

Da hadde vi snakka litt..Spurt om vi skal dra på besøk dit neste gang vi skal til hjemplassen hans,fikk til svar at vi får se..pussig svar ja.Ser at det er mange forskjellige meninger om hvordan man bør reagere på noe slikt som denne episoden.Men min mening er at det er best å være ærlig om sånne her ting.Det har nemlig jeg vært med han!Greit at fortid er fortid,men hun er en del av livet hans fortsatt.Så da syns jeg at jeg bør vite at de har hatt ett lengre forhold.Har også kontakt med en x,men dette sa jeg til samboeren min veldig tidlig.Er skuffa over han,og syns han prøver å unngå og prate om dette.Jeg er vel ganske følom for tia og,så det ble noen tårer i kveld også etter han var lagt seg.Skal ikke være enkelt nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...