Yellowgoldfish Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Når hun sitter på fanget henger hodet litt til en side, hun skrår liksom litt på det. Samme side som hun ruller til forøvrig. Hun kan holde hodet godt, og hun ligger mye på magen - men hodet skakker mot høyre. Noen som vet hva jeg skal gjøre med dette??
Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Dra til helsestasjon/fastlege og hør om det er noe som er galt med nakken hennes. Kan dende at hun har en favorittside uten at det er noe mer bak det, men kan være greit å være sikker:)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Sønnen min på 3 mnd er også veldig skjev i nakken. Jeg har vært hos manuell terapaut å funnet ut at han har kiss syndrom.(kiss 2) Det hadde sikkert vært lurt å sjekke opp om det kan være det. For å være på den sikre siden:) Det var det jeg gjorde. Trodde egentlig jeg bare var hysterisk, men er så glad for at jeg tok kontakt!!! Jeg ringte direkte til manuell terapaut. Det er desverre ikke alle helsestasjoner som er obs på kiss syndrom ennå Og får de behandling tidlig så er det jo ikke farlig:)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Gå inn på denne linken å se:) http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/hva_er_kiss_kidd
Gjest Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Ser det er mange som nevner Kiss, og det er nok lurt å sjekke ut. Spesielt dersom kanskje vesle har hatt litt kolikktendenser, sover dårlig etc også Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Lurt å få sjekket det, evt. hos barnefysioterapeut (spør på helsestasjon). Kan være at muskelen på den ene siden av halsen er kortere enn på den andre og må tøyes litt. Sjekk om barnet vrir hodet like mye til begge sider (fang interessen med en leke og flytt sakte ut på siden av hodet)? Generelt snakkes det mye om KISS, men en annen årsak til skjevheter kan være ulike varianter av torticollis.
Gullet-Mitt alt! Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Dattera mi var også slik. Oppdaget det da hun var ca 3 mnd. Vi ble henvist til fysioterapeut og har gått der jevnlig i noen måneder til observasjon. Hun var visst stiv i den ene skuldra pga en favoritt liggestilling. Men det rettet seg fint av seg selv og hun er heldigvis blitt helt rett i skuldra nå. :-)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Ta henne med til kiropraktor! Vi dro dit med lillegutt når han var 3 mndr, han var skjev i bakhodet og lå mest til den ene siden. Han hadde KISS-syndrom. To behandlinger og han er bra, nå ligger han til begge sider like mye og er mye mer glad i å ligge på magen. Har sikkert hatt kjempevondt i nakken stakkar. Kjempeglad vi dro dit, kiropraktor sa at i verste fall kan disse barna hoppe over utviklingstrinn som f.eks. ake seg på rumpa istedenfor å krabbe etc + få problemer med kroniske luftveisinfeksjoner og ørebetennelser mm. Drit i helsesøster og dra rett til kiropraktor, helsestasjonen min er helt talentløs på alt mulig, holder seg ikke oppdatert på nye ting som har skjedd siden 1980.... Lykke til:)
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Hei. Så bra at du oppdaget dette selv! Høres veldig likt ut som min sønn. Helsestasjon heviste til fysioterapeut, og der var vi til mange fæle om smertefulle strekk-og tøybehandlinger. Gruet meg til hver time, som var tre ganger i uken. I tillegg måtte vi øve hjemme. Etter 3 måneder nevnte hun at vi kune jo prøve manuellterapeut. Var der en gang, en smertefri behandling, og siden har sønnen min vært helt fin. Utrolig imponerende!! Anbefaler manuellterapeut på det sterkeste!!!!! Fikk diagnose torticollis først hos helsest. legen, men det var KISS....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå