Dille og knærtn Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 når jeg lager morsmelkserstatning til min lille på 8 uker???
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Ja det vil jeg tro. Jeg bruker i alle fall vann fra vannkokeren når jeg lager grøt til jenta vår på 6 mnd.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Det gjorde jeg. VEldig praktisk. Så lenge lokket er på hele tiden er det like sterilt der som i kjelen:)
gullet kom 03.07.07 Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 det har jeg gjort siden vi kom fra sykehuset nesten... fikk mm helt i begynnelsen men når vi gikk over til mme så koker jeg vann i vannkokeren og bruker fra det... koker opp nytt hver dag.
MathildeC Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Huff, mulig jeg er dum her, men jeg trodde man maatte koke vann i f.eks 5 eller 10 minutter foer alle bakterier etc var drept? Jeg har alltid kokt i kjele, og kokt en stund.. men deilig hvis det er nok aa bruke vannkoker da!
mybabyboy Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Jepp jeg bruker også vann fra vannkokeren=) så lettvint da. Før hadde vi 2 vannkokere da steriliserte jeg også flasker osv oppi den ene, bare å la lokket stå oppe så fortsetter den å koke..
Mamma til to tette Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 det med å koke i 10 min tror jeg er mer aktuelt i land hvor de har mye bakterier i vannet, ble anbefalt da vi reiste i afrika f.eks.så her går det i vannkoker
plutseligbolle Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 Det går jo fint å gi babyer ukokt vann også i Norge. Så vannkoker må jo være bra nok. Jeg blander vann fra springen inn i grøten for å få det kokte vannet fra vannkokeren til å få riktig temperatur. Snuppa mi er fem mnd. Helsesøstra sa at man ikke trenger å koke vannet.
Twins i magen <3 Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Vi bruker vannkoker, men fikk høre at det var best med vannkoker som ikke hadde elementet synlig i bunnen... så da kjøpte vi en ny. De er jo ikke så dyre, også lettet det min samvittighet, da. Hehe, men det er vel ikke så farlig
Twins i magen <3 Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Ooog, ta iskaldt vann fra springen oppi vannkokeren, fordi det KAN være bakterier (legionella er det vel) i varmtvannstanken, selv om det er lite sannsynlig siden de fleste bruker mengder av varmt vann hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå