Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 2,5 sier så ofte Hæ? når vi spør han om noe.

Har hørt dette er fordi han oppfatter og forstår spm., men det blir for mye å svare.

Han er veldig flink å prate.

Har dere hørt noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kommer av, men jeg har en tantunge som også sier hæ? Hele tiden! Uansett hva vi spør om så får vi hæ? til svar...

Skrevet

jeg aner heller ikke hav det kommer av, men vår 2,5 åring sier det også heletiden.

Skrevet

Min sier også det hele tiden.

Bytter det ut noen ganger med "hva mener du"

Ganske slitsomt ja, men det går over håper jeg.

Min er litt over 3, og har vel sagt dette i snart et år

Skrevet

aner ikke, men jeg spurte tilbake etter et par runder med 'hæ' om 'hva sa mamma?'. får korrekt svar tilbake så døv er hun ikke:)

Skrevet

Hehe, de fleste unger er vel medlemmer i "Hæ klubben" i en periode.

Det er min 3,5 åring også :) Slitsom periode :)

Skrevet

Frøkna her er likedann, hun er også 2,5 år, og snakker veldig bra. hun sa hæ nesten for hver setning vi sa, og vi sa oppigjen og oppigjen det vi hadde sagt, likevel kom det hæ, tilslutt fant jeg ut at istedet for å si hva hvi hadde sagt, spurte jeg henne hva jeg hadde sagt, og da sa hun det jeg hadde sagt. Vet ikke hvorfor de sier Hæ heletiden, men noen ganger er det nok fordi de ikke forstår alt det vi sier til de, også blir det liksom bare en vane og si de når noe blir sagt.

Skrevet

Jenta mi hadde også en sånn periode, og som regel går det vel over... =)

Tantebarnet mitt derimot hadde en lengre periode hvor hun sa bare HÆ? HÆ? HÆ? HVA SA DU?

Hun måtte til en øre,nese, hals spesialist og blåse opp ørene. Fikk lagt inn dren og sånn. (Kronisk ørebetennelse?)

Skrevet

Min hadde også en sånn periode rundt 2,5 år. Gikk over etter ca 2 mnd.

Skrevet

Lillesøsteren min sa også hæ hele tiden (tror hun kan ha vært litt eldre enn sønnen din). Problemet hennes var at hun hadde vann i øret så hun måtte legge inn dren for å kunne høre skikkelig.

Hun snakket også helt fint, men var som sagt tett i ene øret så hun slet med å høre hva folk sa til henne.

Skrevet

helt vanlig!

Ungene gjør det "auatomatisk" fro å få deg til å gjennta. ikke frodi de ikke forstår, men for å lære settningsoppbygning. Jo flere ganger du gjentar, jo bedre vil barnet lære seg hvordan setningene bygges opp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...