Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde nr to og gruer meg veldig til etterrier. får alle de og er de sinnsykt vonde?

jeg husker bare at jeg fikk litt vondt akkurat når jeg amma på sykehuset i starten, men det var ikke noe problem.

none som har gode råd mot disse etterriene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Eg hadde ganske vonde etterrier når eg fikk nr. 2...Trur egentlig det berre er smertestillende som hjelper ...uten at eg skal sei det sikkert.

Veit om fleire som ik har hatt slike..så du kan jo vere heldig å sleppe unna;0))

Men vondt var det!!...nesten verre en fødselen hos meg:0(( så kvir meg til desse dagane....for d er vel helst slik at det blir verre etter hver fødsel, dessverre.

Skrevet

leste her inne om ei som brukte varmeflaske på magen når hun amma. Det hjalp visst på smertene...

Jeg er også 2.gangs, og gruer meg noe helt sykt til disse etterriene...Hører at det er helt j.... med nr.2... Off... Er nok ikke klar for rie-lignende smerter etter å ha født igjen...

Skrevet

var ikke så altfor ille med nr to, slapp unna smertestillende. KVir meg mer denne gang da dem sier det blir verre og verre.....:/

Skrevet

Jeg venter også nr 2 og gruer meg veldig til etterrier. En veninne av meg jobber på barselavd. og hun sier fleregangsfødende har ganske vondt men at smertestillende hjelper godt.

Skrevet

2 og et halvt døgn siden jeg har født nr. to. Så jeg er vel akkurat der du frykter å være?

Sammenlignet med alt det du gjennomgår i før og fødselen er etterriene småtterier - bokstavlig talt! MEN de var tøffere med nr to enn med nr en.

Jeg tror alle bør kunne kjenne at livmormuskelen trekker seg sammen, men ikke alle har samme smerteterskel eller oppfatning av smerte. Livmora skal og må trekke seg sammen fra ca en kg, og tilbake til valnøttstørrelse, så det faktum kan du ikke gjøre noe med.

Men husk at dette bare varer et minutt ca av gangen. Og det er jo ikke noe press eller ulevelig smertetopp i dem... Jeg opplever de som vonde menssmerter i små tak. De kommer i det babyen får tak og suger riktig på puppen slik at du utskiller hormonet Oxytosin: hormonet sørger for utdrivningsrefleks og livmorsammentrekninger.

Jeg opplyste pleierne om at dette var mye vondere enn sist, og da fikk jeg tilbud om smertestillende til natta. To Paracet og en Naproxen er visst oppskriften. Det lettet litt de første timene... Og etter to døgn kjenner jeg ikke så mye til etterriene lenger.

Skrevet

Det er noe jeg også gruer meg litt til siden jeg kjente ganske godt til de sist.... Det hjalp med smertestillende heldigvis, men det hjalp også å ligge på magen - det anbefales jo også i forhold til at livmoren skal trekke seg sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...