Gå til innhold

Pedagogisk leder i bhg?? Hvilken utdannelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte og gå førskolelærer jeg men virker jo som det er bedre og være pedagogisk leder...

Da har man mulighet til og bli styrer etterhvert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er samme utdannelse, altså førskolelærer. man kan være førskolelærer og være ped.leder i bhg.

Skrevet

Skjønner ikke..

Kan jo ikke være den samme utannelsen..

Visst jeg går førskolelærer på høgskolen kan jeg også jobbe som ped leder??

Jeg jobbet i bhg i sommer og den avd jeg jobbet på søkte etter ped leder selvom det jobbet en førskolelærer der.. Førskolelærerern fikk ikke spørsmål engang..

Er forvirret jeg.......

Skrevet

Ærlig talt. Styrer, pedagogisk leder, avdelingsleder er stillinger som oftest innehas av førskolelærere evnt. allmennpedagoger med tilleggsutdannelse innenfor småbarnspedagogikk. Jurister han jo ha mange typer jobber ikke bare advokat. Stillinger lyses jo som oftes ut, og det er fritt fram for de førskolelærerne som jobber der fra før å søke. Kanskje de er ute etter litt andre egenskaper enn hun som jobber der har for eksempel.

Skrevet

Styrer, pedagogisk leder og førskolelærer har alle akkurat den samme utdannelsen, altså førskolelærer utdannelse.

På en avdeling for 0-3 åringer med mer enn 9 barn er det krav til at det skal være 2 pedagoger. Pedagogisk leder er "sjefen" på avdelingen og førskolelæreren er nr2. Hvis du forstår... Førskole læreren tjener litt mindre enn ped leder og har som regel mindre ansvar. Førskolelærer stillingen begynner å bli skjeldnere nå. Ofte ansettes to ped ledere som deler leder stillingen på avdelingen.

Skrevet

Du kan også være pedagogisk leder hvis du feks er spesialpedagog eller barnevernsopedagog

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...