Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg drar til mamma...Men legger merke til at hun bruker mye løk i kjøttkakene og kålstuing ved siden av....Det er viktig det...;P
Helnøtt med spire:) Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Vi har erterstuning, gulrøtter og blomkål med tyttebær syletetøy ved iden. Løk i kjøttkakene eller sausen. Mmmmm fikk lyst på
suseduse Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 noen ganger løk i andre ganger ikke... bruker bare kjøttdeig, salt, pepper, et par spiseskjeer potetmel og litt vann, kverner dette! steker det på middels varme, og tar de oppi sausen etterpå og lar de koke et par minutter. serverer det med poteter, saus, kokt kål og gulrøtter.. gosj, blei sulten jeg
Blue Lady Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Lagde det i går jeg. hadde ikke løk, så da ble det kjøttdeig, ett egg (har ikke potetmel så da er egg et alternativ), litt melk, litt mel, en dæsj kjøttkakekrydder (jepp det er noe som heter det), litt salt og litt pepper. Laget hjemmelaget saus, nypoteter, en pose med frosne gulrøtter, erter og blomkål (varmet selvfølgelig). Og ketsjup ved siden av! nam!!!
Himmel og hav Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Bruker karbonadedeig, potetmel, salt, pepper og vann, steker de pent brune på hver side og legger dem i en kjele vann med buljongterning oppi, steker masse løk og hiver oppi også, lar dem trekke en 10 min tild før jeg har på jevning. Poteter og kålstuing er et must!
På vei igjen <3 Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Jeg bruker hvetemel istedetfor potetmel. Synes det blir litt bedre konsistens på dem da. Salt, pepper og litt vann (evt løk og grillkrydder). Steker de til de blir brune, og koker de i sausen etterpå.
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2007 Takker for svar damer:o))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå