Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Jeg har siden uke 4 (!!) hatt utslett på magen , som har spredd seg til hele magen. Dette er tydelig utslett med nupper , og en skikkelig klø mage! Har vært på 2 lege timer der jeg har tatt opp dette med legen min , å hun sier : Svagerskaps kløe , smør på med feit krem. Men det er noe som heter seg at ALT skal sjekkes! Så da jeg var hos jordmor i dag , for første gang ( veeeeldig koselig) , pratet vi løst og fast og ditt & datt , og så forteller jeg om mitt lille klø problem. Jeg ble TVERT sendt til Svangerskaps pol , for å sjekke om jeg hadde fått svangerskaps forgiftning. " Sånn her skal man IKKE gå. Alt skal sjekkes " sa hun.... SÅ , har det seg slik at jeg har en yngre søster med Diabetes type 1. Jeg har så langt IKKE blitt undersøkt for noe som helst innenfor Diabetes , eller svngerskapsdiabetes. Helt frem til i dag , Jordmoren min gikk i flistel da hun fikk høre om dette.. Å kommende fredag skal jeg på en glukosebelastings prøve. Enda har det seg slikt at jeg opp til flere ganger har nevnt for legen min om dette med diabetes , men hun har ikke enset det en tanke! Men nå ble det plutselig FART i sakene her ja. I begynnelsen av svangerskapet nevnte heller ikke legen min et ord om Folat , f.eks ..... Jeg snakket tilfeldig med en lege hos noen venner , å det første han spurte om , i sosialt lag , var : Tar du folat`? Så snakker om sløv lege ja... Skal kun prioritere Jordmor fremover jeg.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Neste gang du skal til legen må du fortelle henne dette! Si at du er skuffet over behandlingen du har fått hos henne og at du føler deg mye mer tatt vare på og tatt på alvor hos jordmor. Da får hun noe å tenke på.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Nei , jeg skal ikke tilbake dit. Jeg tebker at jeg skal bytte fastlege jeg. Til en mannlig , for de er mere forsiktige føler jeg;) Fehau av en kvinnelig lege! Blir såååå forbanna!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Jamen, hadde utslettet noe med diabetesen å gjøre da eller?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Synd at du er misfornøyd med din lege, som tilfeldigvis er kvinne - syns imidlertid du bør tenke deg om før du sier at en mannlig lege er mer forsiktig enn kvinnelige og attpåtil klarer å slenge på "Fehau av en kvinnelig lege!". Det der er kjønnsdiskriminering på det værste: En kvinne rakker ned på en kvinne KUN pga kjønn.. fysj! Opplever det innimellom på jobb - og det er kun kvinner som har vært slik. Syns det er trist..... Håper aldri (dersom du får ei jente) at din datter blir utsatt for en slik holdning. Dagens utblåsning :-)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Dette høres jammen ut som hu jeg hadde under mitt første svangerskap... Jeg måtte holde tunga rett i munnen, og sørge for at alle prøver ble tatt osv... Bytta i alle fall lege, og fornøyd med han jeg har nå. Utrolig viktig!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Sløve leger finner du overalt, så er ikke så sikker på at du tjener så mye på å bytte. Men et lite tips er å velge en som ikke har holdt på alt for lenge, de er ofte ivrige i tjenesten, å sjekker opp det meste. Jeg har hatt en lege som har feilmedisinert meg (babyen min kunne dødd av den feilen), en som overså at jeg hadde kjønnsvorter i 2 år, til tross for at jeg spurte direkte om det var det som var problemet mitt. Har hatt en lege som ikke så forskjell på brennkopper og hånd, fot og munnsyke. Synes det er tragisk at jeg må finne diagnose selv, for å få det bekreftet av andre leger. De har en viktig jobb, å det skal ikke være nødvendig at man må lese seg til ting selv!!!
kokosyklus Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Hva er galt med å måtte passe på litt selv da? Om man har diabetes i familien og vil sjekke dette opp, så bestiller man en time og sjekker det. Hadde jeg gjort, ikke snakket løst om det til legen og kommet etterpå og skreket om at det IKKE ble sjekket... Jeg har leddgikt i min familie, dermed tok jeg tak i det selv, bestilte en time kun for å sjekke det. Tydeligvis unødvendig, men når fiongrene mine er vonde nå vet jeg at det ikke er leddgikt:) dessuten, hadde søsteren min hatt diabetes ville jeg sjekket meg selv med en gang, uavhengig av svangerskapet... Jeg mener bare at vi har alle ansvar for oss selv. Vi er så opplyste i dag at det greier vi omtrent alle som en:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå