cammiss Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 til barnet at det skal få en søste eler bror og barnet er 2 år gammelt? synes det er lurt å vente så lenge så mulig tror jeg- men samtidig så er jeg litt usikker.. noen som kan gi noen råd?
alvis Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg begynte å fortelle det til gutten min da jeg var ca 15 uker på vei. Da fortalte jeg det til andre i familjen også. Han er 2 år og 3 mnd når lillebror blir født.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Kan være greit å vente ei stund...kanskje til det er velkjent blant venner og familie....sånn at du slipper å si "hysj, h*n vet det ikkje enda" til velmenende kommentarer. Fordelen med å vente lenge er at selve ventetiden for ungen blir ikkje så lang....9 mnd e lenge selv for voksne, og for barn kan dette bli uutholdig lenge å vente! Æ vet om mange onga som har vært søkklei hele babyen når den no endelig kommer.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Vi fortalt det til vår gutt på 3 da jeg var 8 uker. Da hadde vi bestemt oss for å fortelle det til litt nære venner og familie og vi mente da at han selvsagt var den nærmeste. Han tok det hele med knusende ro og snakker innimellom at han skal få en lillesøster, men at mamma sin mage må bli kjempestor først. Så skal legen skjære babyen f-o-r-s-i-k-t-i-g ut av magen eller den klarer å komme ut av tissen selv. (han ble selv tatt med keisersnitt). Så jeg må si jeg synes dette går over all forventning både på hva han forstår og hvordan han tar det hele. Han har også noen små venner og venninner som akkurat har fått småsøsken selv, så jeg tror han har skjønt konseptet: når det kommer en baby er den kommet for å bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå