Gå til innhold

Hva skal jeg si for å få...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... lenger sykemelding? Er ikke direkte plaget med noe akkurat nå, men er veldig sliten og trett. Tror rett og slett det er fordi jeg jobbet så masse i sommer, for jeg føler meg helt utbrent. Merker også at det lille barnet inni magen er mer livlig etter at jeg ble sykemeldt, og det tar jeg som et positivt tegn :) Men er det nok å si dette til legen? Tenkte å høre med dere først... Om det er noe håp om lenger sykemelding? Har en veldig grei lege da, og arbeidsgivber er forberedt på at jeg kanskje blir sykemeldt ut svangerskapet... Har tenkt på aktiv sykemelding, men det kommer jeg til å tape såpass mye på, at det vil jeg ikke.. Det er lissom enten eller. Håper veldig på svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener forresten IKKE at jeg har tenkt å lyve meg til ei sykemelding, for det vil jeg absolutt ikke. Måtte bare si det, innlegget kunne jo blitt misforstått.

HI

Skrevet

Jeg er i hovedsak sykemeldt fordi jeg er konstant sliten og trett.. har ikke overskudd til min datter i det hele tatt. Er i tillegg plaget med konstant hodepine og bekkenløsning da.

Men vær ærlig med legen om hvordan du har det og føler det...

Skrevet

Ja, jeg kommer ikke til å lyve. Men du har jo barn fra før da, det har ikke jeg, så har ingen andre som stjeler energien min:p. Men håper og tror at ei sykemelding er i boks, for jeg vil gjøre alt for barnet mitt. Det er jo kjedelig å gå hjemme hele dagene, men nå skal det sies at jeg hadde voldsomme smerter i uke 24, og ble sendt til sykehuset hvor de målte åpning og sånn. De var redd for at fødselen skulle starte dersom jeg ikke slappet av. Det er blitt bedre nå, men frykter for at de kommer tilbake dersom jeg går tilbake til jobb, hvor det er mye løfting og bæring...

HI

Skrevet

Jeg er sykmeldt på grunn av tretthet og slitenhet, jeg har ingen barn fra før jeg må ta meg av heller. Har et fysiskt arbeid da. Ikkeno problem me sykmelding hos legen min i alle fall, trengte bare si at jeg fortsatt var sliten, trett og sover dårlig. Har ung kvinnelig lege som selv er mor, kansje hun er litt ekstra forståelsesfull?

Skrevet

Takk for svar :) Jeg har en svensk gubbe som forstår ganske lite, men han er ganske sjenerøs med sykemeldinger fordet :P hehe, så jeg håper og tror at det går i orden :)

Skrevet

Å være sliten og trett er grunn nok til sykemelding. De ser jo helst at jobben tilrettelegger for deg, men om dette ikker hjelper eller er bra nok så må du få sykemelding.

Men...hvorfor taper du mye på aktiv sykemelding??

Skrevet

Selv om man har permisjon, er det mulig å få sykemelding for sliten og tretthet og ikke orker å være 100 % til stede for barnet sitt?

Får da pappan være hjemme å hjelpe til, eller hvordan er dette?

Skrevet

Det er grunn nok med trett og sliten ja! man skal ha overskudd i hverdagen også!

Skrevet

Fordi jeg har jobbet så mye i hele sommer, så hvis jeg går ut i sykemelding nå, blir det de mnd som blir tatt i beregning når jeg går ut i permisjon.. Har jobbet tre gang så mye som normalt i sommer så. Jeg kommer til å tape masse hvis jeg bare skal jobbe litt nå, for da blir jo de mnd også tatt med i beregningen. Har en veldig kjip arbeidsgiver som kommer til å sørge for at jeg får minst mulig..

HI

Skrevet

Jeg har vært hos legen i dag. Har vært 100 % sm i to uker nå. Fikk gradert sm. i dag, fordi jeg fortsatt er trøtt, sliten og sover dårlig. Så dette er grunn nok til å få sm.

Jeg lurer også på hvorfor du skulle tape på å ha aktiv sykemelding.

Lykke til!

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...