Gå til innhold

Vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi var i syden fikk min moderat feber og røde prikker. 5 i ansiktet, 7 på den ene armen , 2-3 på den andre armen og 5-6 på beina. Disse hadde noe ulik form og størrelse. Fikk også snørr og hoste. Prikkene har nå begynt å gå bort (7 dager), men har ikke blitt til blemmer eller sår.

Han har hatt den 4, barnesykdom, da vra utslettet mye mindre og mer prikkete.

Hva er dette for noe da, vannkopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm høres ikke ut som vannkopper.... Min lille gutt fikk vannkopper da han var 9 mnd. Det var jeg som smittet ham (!), så jeg visste jo at det kom.... Legen som diagnostiserte meg fortalte at vannkopper som oftest først kommer i hodet, så beveger det seg nedover. Fikk vannkopper på beina tilslutt. Vannkoppene er væskefylte blemmer, ofte ulik i str, Tørker inn og får skorpe etter ca en uke. Blir vel frisk etter ca 14 dager. Klør man og plukker på skorpene (noe jeg gjorde på meg selv) etterlater vannkoppene kratere i huden, og arr.... Ikke å anbefale. Jeg smurte på hvitvask på lillegutt flere ganger om dagen. Det gikk over :-) Han var urolig de første par nettene, men hadde god allmentilstand ellers. Hadde feber 2-3 dager før utbruddet. Ingen hoste eller snørr...

Skrevet

Det kan ha vært meslinger eller røde hunder, er ikke helt sikker. Du kan søke på barnesykdommer på nettet å se om du kjenner igjen de der.

Skrevet

Men han er jo vaksinert både mot røde hunder og meslinger...

Vannkoppene går nemlig i barnehagen og har gjort det de siste ukene.

Synes at det virker som bannkoppene etter den beskrivelsen som blir gitt i et svar her.

Nå er prikkene blitt lett forhøyet som kviser men klarer ikke å se om det er vann inni dem.

Skrevet

Nei....tror ikke at det er allergi. Er det ikke slik vannkopper er da? Røde prikker/områder av ulike størrelser som etterhvert blir forhøyet (av væske). Han har hatt feber og prikkene begynte oppe på kroppen og de siste kom på beina...

Kan vel ha det i ulike grader?

Kan ikke fortå at det kan være noe annet jeg...

Skrevet

Da var det bekreftet. Var hos doktor i dag og det var vannkopper. Så nå er det bare å vente til utslettet tørker opp :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...