JegErKlar:) Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Jeg har lyst til å pusse opp et rom. Døren kan lukkes sa det blir ikke spesiel mye lukt i de rommene min 7uker gammel sønn er. Men hvordan er det egentlig med maling og amming? Kan det være farlig for babyen?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg malte når mini her var 4 uker, men så brukte vi en sånn "miljømaling" også...
Frøloffen & solskinnsbolla Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 går bra så lenge du bruker vannbasert maling, den har ingen skadelige stoffer i seg. Oljebasert derimot har mange skadelige stoffer i seg, så hold deg unna den!
JegErKlar:) Skrevet 17. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2007 Er dere sikker på det med vannbasert og oljebasert? Jeg har nemlig hørt det stikk motsatte. Det vil si at olje avgir mye gasser med en gang, men vannbasert avgir gasser i flere uker etterpå. Blir litt forvirret av informajsonen på dette område. I butikkene har de ikke peiling, der sier de at for å være sikker så bør gravide holde seg borte fra all maling. hmmm... Hvis noen har noe mer håndfast informasjon så er jeg veldig takknemlig...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 jeg kan ikke gi deg noe sikkert svar jeg heller, men jeg har hvertfall malt mye hjemme hos meg. Jeg har også drevet med helsparkling av vegger. Noen som vet om det kan være skadelig pga amming eller at barnet får noen gifter e.l av det? jeg tror du må gjøre det som føles naturlig for deg. Det finnes ingen skikkelig forskning på dette og det er sikkert derfor du får så forskjellige svar.
JegErKlar:) Skrevet 17. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2007 MAL I VEI. Det er ingen fare hverken pga amming eller at barnet "lukter" malingen.
Frøloffen & solskinnsbolla Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Var senest i går på flugger for å kjøpe maling og lurte akkurat på det samme selv, så derfor spurte jeg. hun jeg pratet med var utdannet maler og virket veldig kyndig. HUn sa at oljemaling avgir gasser i ca 14 dager mens vannbasert maling gasser i mellom en til to måneder. men tingen er at selvom oljemalingen gasser i kortere tid så er flere av disse gassene farlige. Ingen av gassene som blir avgitt av vannmalingen er farlige så derfor spiller det ingen rolle om den avgir gasser lengre. Hun anbefalte på det sterkeste vannbasert maling og sa at oljebasert er på vei ut av markedet og vil bli ulovlig å selge om noen år!!! så hvis du holder deg til vannbasert så er det ikke noe problem å male selvom du ammer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå