karro Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Er så usikker på str. Vil jo ha en del klart når lillejenta kommer, men man vet jo aldri hvilken str hun blir. Har to bodyer i str 50 (får kjøpe flere hvis det trengs) I str 56 har jeg faktisk kjøpt 5 stk bodyer. Er dette mye eller lite? Synes 62 ser så stort ut.....
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg har bare kjøpt i str 50 og 56, har fått litt av andre som er større. Jeg har kjøpt mest i str 50 siden jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig kom til å føde en stund før termin (noe som jeg ikke er så sikker på lengre, tihi). Jeg syns faktisk at str 56 ser stort ut jeg... ;-) Men jeg angrer litt på at jeg har kjøpt en del i 50. 62 tror jeg ikke det så vanlig for nyfødde å bruke.
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 62 er som regel for stort for en nyfødt baby. Noen passer det ikke før de blir et par måneder gamle. Jeg ville kjøpt litt flere bodyer i str. 50 og også noen flere i 56, så slipper du å måtte vaske klær så ofte (fort gjort å grise ut noen klær i løpet av en dag selv om man er liten...). Str. 62 er gjerne den klesstørrelsen folk kjøper i gave til babyen. Som sammenligningsgrunnlag har jeg min lille sønn som var 3780 og 50 cm da han ble født (forholdsvis stor, altså) og jeg husker at han brukte str. 50 lenge :-)
Bdancer Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 ja jeg regner med at 56 er det som passer best... nyfødte er jo rundt 50cm når de blir født, men str 50 kan bli for lite og om det passer med en gang så vokser de fort ut av det slik at det ikke er vits i å ha mye tøy i 50. Jeg har kjøpt 7 bodyer i str 56... Kommer helt ann på hvor mange skift man trenger - noen babyer gulper for eksempel veldig mye. Men det går jo ann å kjøpe etterhvert:)
Fia77 og mamma! :) Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Jeg fikk tvillinger sist på 47 og 48 cm. Har derfor en hel haug av alle mulige klær,dobbelt opp, i str 50 og 56 liggende... Så jeg har bare kjøpt nytt hentesett i str.50. Kjøper nok litt til når vi ser hva kjønn det er. Kan jo ikke bare ha arvegods... Men handler nok ikke så masse i de minste str, siden jeg har så masse....
betty74 Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Ve du; da jeg fikk nr en slet jeg sånn med å få på snuppa de bodyene (ikke veldig vant til babyer fra før) at jeg gikk til innkjøp av en masse trøyer og brillebukser i stedet. Du vet sånne med snøring som man slipper å dra over hodet på dem. Hadde noen bodyer i str 50 som jeg aldri fikk brukt... Kanskje det er like greit å ha flest i str 56 og se hva du trenger og ønsker å bruke når babyen kommer? Fint å ha alt klart, men veldig dumt å kjøpe ting som man ikke får brukt noe særlig? Butikkene holder som regel åpent etter fødselen og;-)
*Smiley* Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Hei.Vi kjøpte nesten ingenting i str 50.Trodde det var for lite.Han var 3500 g og 50 cm lang.Så 56 var faktisk for stort.Han er en uke nå og bruker fortsatt str 50..Så vi måtte ut å shoppe en del klær.Det går faktisk 3-4 skift om dagen.Noen ganger mer..Men man kan kjøpe klær etter fødsel .Når man er sikker på str.Sendte mannen min ut på shopping jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå