Gå til innhold

Hvordan trives deres i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da spesielt på de som er " nye" der i høst.

Jeg har en sønn på 2,5 år som begynte nå for 3 uker siden, han har tidligere gått hos dagmamma så han er vant til og være borte, men i litt mindre omgivelser.

Går forsåvidt greit nok, han maser litt om at han ikke vil i barnehagen om morgenen, men ikke noe store greier og går greit inn når vi kommer, ikke noe gråting osv.

Han er litt sjenert av seg og han er den yngste, de fleste guttene er litt eldre og leker kanskje litt mer " ordentlig " en en på 2,5 år osv..

Føler derfor at han faller litt utenfor, men det er sikkert noe som kommer seg etterhvert når han blir bedre kjent osv og..

Jeg er i permisjon så han har korte dager og er ikke der hver dag heller, kan kanskje hende at det også gjør at det tar litt tid..?

Noen med erfaring..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår blir 3 i feb å har gått i baneh. i ett år nå, men nå i høst begynnte lillebror oxo i samme barneh å samme gruppe. Det gåt bedre nå når lillebror går sammen med henne. Vi hadde ikke så mye prob. da hun gikk alene heller, bare enkelte ganger hun gråt da vi forlot henne der.

Men hun passer på lillebror så ingen får snakke med han.....Den stolte storesøster...hehehe

Skrevet

He he, det er et søskenpar på spnnen min sin avdeling også og storesøster passer skikkelig på lillesøster, går som erteris hele dagen:-)

Virker som det hjelper de som har søsken der, da ar de noe trygt og kjent.

HI

Skrevet

Jeg tror og har erfaring med at det lønner seg å levere tidlig på dagen , før de andre barna er inni leken ! Det er anbefalt av personalet i snuppas bhg. også !

I begynnelsen bør han kanskje være der litt lenger og hver dag for å bli kjent og trygg på personalet og de andre barna !

Skrevet

Enig med Smellt P. Tjukka her. Alt går mye bedre hvis man leverer tidlig (det kan jo være vanskelige noen morgener), men da er de liksom igang. Litt som å komme på fest og alle prater med hver andre, og man må gå rundt og hilse.

Min sønn begynte i ny barnehage i høst, men det var en familiebarnehage, så det er jo litt mindre forhold. For han har det gått veldig greit, men ser at han bør gå det hver dag, og heller hentes tidlig, en både leveres og hentes tidlig.

Skrevet

Jenta mi begynte i august for første gang og hun trives kjempe godt! 2 år og 2 mnd nå. Hun er i bhg fra 7.15 til ca kl 16, sover 1,5 time på dagen. Vi prøvde med korte dager frem til kl 14 i begynnelsen men ble enig med barnehagen om at hun kom mye bedre inn i det med litt lengre dager. Hun gleder seg til å dra i bhg hver dag og er ikke sliten når hun blir henta heller.

Skrevet

Jenta mi på 2 år begynte i barnehage 16. august i år, og de to og en halv første ukene var tøffe med mye skriking og hyling. Men etter det har det gått kjempefint å nå stråler hun opp når jeg sier hun skal i barnehagen. Hun har det helt topp der. :o)

Skrevet

Jenta mi er snart to år og har gått i barnehagen full tid fra hun var akkurat fyllt ett . Hun trives veldig bra, og vi har knapt hatt en dag med tårer når vi leverer. Som alle barn har hun dårlige dager innimellom, men stort sett er hun blid og fornøyd, og hun har aldri protestert mot å dra i barnehagen i alle fall. Forøvrig er det en familiebarnehage, så det er ikke så store forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...