phantomet Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Lille Måka 1 år har virkelig satt seg fore å holde mammaen i vigør... Dagene flyr avsted med trappeklatring opp og ned, feiing av alle flater som han kan nå...benker, bord og vinduskarmer, for alt som er tilgjengelig og spennede. Alle skuffer som kan åpnes tømmes, det samme gjelder skap og hyller... Han balanserer oppi gåvognen mens han setter fart på gynge-elgen fra Ikea. Han snur alt på hode for å sjekke under...han spiser alt han finner uansett om det er spiselig eller ei...mens han skravler som en foss... "Hei, hade, natta, mamma, pappa, broooomm-brooom osv osv, samt tusenvis av lyder ingen skjønner noe av... Måka har svart belte i å knabbe ting fra storebror, og er så sterk at det er umulig å ta ting tilbake... Det noen tårer og tenners gnissel ut av slikt...og som kjent er dette bare begynnelsen. Stakkars Junior når han skjønner at LIllebror slett ikke vil leke mes sine ting, men med storebror sine...hele tiden!!!!! Ellers så flørter han med absolutt alle. Han er en blid og glad gutt som møter verden med åpenhet og forundring, og stuper ut i alt nytt og ukjent. Helt uten skepsis eller frykt... Han prater med fremmede på butikken, flørter med gamle damer på trilletur, lager morsomme grimaser og ler hjertelig rett som det er... Det er deilig å bare være sammen med denne lille tassen. Og det går lengre og lengre tid mellom hver gang vi hører de velkjente Måkeskrikene... Det er bare i forbindelse med mat at de trigges lett. Han er et matvrak, så om han ser noe som frister så starter klagelydene helt til han får smake... I butikken er det litt styr, for det begynner med en gang vi kommer iunn døren. Sist endte det med at jeg brakk av en agurkbit 1,/3 del agurk, som han satt gnafset i seg under handleturen...Det var noen rare blikk vi fikk da... Vanligvis får han en brødskalk, men i denne butikken var brødet for langt unna....
Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 er en morro alder.alt nytt som kommer fykende,hver dag =) Nå er ikke "smørklatt" så flink som måka,men jammen holder han meg aktiv..er overalt hele tiden.å reiser seg med litt for stor tøffhet.blitt noen smeller ja. Nå har han nesten slutta med hofteålinga si.nå kunne han glidd rett inn i militære øvelser,der han drar seg etter gulvet.(den øvelsen di åler seg under piggtråd) Jeg storkoser meg når jeg leser om måka=))flink er han.
Plutseliten :) Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Åååååå så det går ikke over når de fyller 1 år???? Min blir 1 år om 3 uker...og om dette raseringstempoet fortsetter så sliter han ut mamman sin før det Superblid er han,elsker å flørte ved å knipe igjen øynene og vise frem sine 5 hvite tannebisser i et stort smil. Men han aker seg systematisk rundt og river ned....knust lampe,ørten i stykkerrevne bøker,truseinnlegg som tapen rives av og klistres på halve badet,dokosten i vaskemaskinen,klesvasken av stativet,alle sko utover gangen,100 fryseposer rullet utover kjøkkengulvet,vedkurven full av smokker,duplo,brødskalker og dvd"er.+++ Og trenger forresten ikke disse små å ligge mere enn 1 time på lading på formiddagen?????????????????????? Phu )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå