Gå til innhold

Snorking og tett om natten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har vært så tett i systemet de siste 2 måndene av svangerskapet. Dette fører til at jeg snorker ganske mye om natten og irriterer vettet av min samboer. Jeg er ganske fortvilt fordi nå ligger jeg stortsett søvnløs fordi jeg er redd for at samboeren min skal ligge våken pga snorkingen min. Hvis jeg får sove litt nå og da, så er han rask med å vekke meg for å få meg til å slutte å snorke. Er det noen her med samme problem? Var innom apoteket for å få noe slimløsende eller nesedråper som kan hjelpe, men selvsagt som gravid kunne de ikke anbefale noe.... Er det noen som vet om det er noe reseptfritt man kan ta som er ufarlig for barnet i magen?

Blir veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av min jordmor at jeg bare skulle bruke vanlige nesedråper. Ellers så funker det fint for meg når jeg ligger med vinduet åpent.

Skrevet

Hei!

Jeg har samme problem...

Har ikke begynt med den voldsomme snorkingen enda, men sist snorka jeg så slevet rann og jeg våkna av det selv ;o)

Men jeg har begynt å bli veldig tett, og mannen venter i i spenning på tåkeluren.

Tror det er slimhinnene oppi nesa som blir hovne, og som da tettes igjen. Jeg var fin bare noen få dager etter fødselen sist.

Ellers graver jeg oppi der med q-tips, for å hente ut det som tetter. Eneste nasaspray vi kan bruke er saltvann-spray.

Denne hjelper noe, så kjøp deg en slik ;o)

Skrevet

Hei Spireliten

Jeg ligger med vinduet åpent om natten, men det hjelper ikke. Vanlig nesedråper? Har prøvd saltvanndråpene, men de hjelper ikke i det hele tatt.

Skrevet

Hei Tubbies..

Ja kjenner meg igjen i alt du skriver... Men saltvanndråpene funker ikke på meg.... Godt ihvertfall å høre at det forsvant fort etter fødselen da...

Dette er ihvertfall ikke noe jeg har hatt problemer med før svangerskapet....

Skrevet

hei. Dette er jeg og plaget med. gruer meg til å ligge på sykehuset å holde andre våken :(

Skrevet

Physiomer spray kan brukes av oss gravide. Det er saltvannsdråper på en trykkflaske slik at du hvertfall får det opp i nesa... Ekkelt men hjelper litt. Men snorkingen må man nok regne med, slever og snorker som en "gris" men en ting som faktisk hjelper er å bygge seg opp med puter. Har 4 hodeputer noen ganger 5 (stjeler forloveden sin) og det hjelper.

Skrevet

uff det har jeg også tenkt på, håper jeg får ligge alene....

Skrevet

hei dobbel glede

takk for tipset med puter.... det har jeg ikke prøvd...

Skrevet

Sorry.. Her har jeg prød alt. Det eneste som hjelper er å flytte en av dere ut av rommet (her ligger mannen min på ekstra-seng på babyrommet). Etter å ha prøvd mengder med saltvannsspray, skyldt nesa, otrivin, vanndamp, puter osv er det bare å innse at dere begge trenger søvn.

Av legen fikk jeg beskjed om at dette hadde noe med fett-tettheten og at jeg snorket mer med halsen enn med nesa, men at dnenne snorkingen førte til at jeg ble tettere i nesa. Den gode nyheten er at dette blir borte etter fødselen.

Sov godt om natten begge to og ha heller et par timer på kvelden satt av kun til kos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...