Gå til innhold

Snufs..da blir det julaften hos svigers i år :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingenting imot svigerforeldrene mine. Men i år må jeg nesten gi meg, sambo har feiret julaften sammen min familie i 4 år hehe..på tide at jeg vrikker litt på meg også. Jepp vet jeg er barnslig, men snufs liker å være sammen mamma og pappa på julaften :( Men vi får det nok koselig der også, men som hjemme blir det aldri :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke dere invitere slekta deres, hjem til deres egen familie?

Skrevet

det blir nok koselig det ja,vi har hvert annehvert år hos mine og hans foreldre,så i år skal vi ha begge hos oss+søsken og besteforeldre.

Skrevet

Da synes jeg mannen din har føyd seg veldig etter dine ønsker...

Han har nok et lite stort ønske om å feire julen sammen med sine foreldre som det du har.

Skrevet

Det går sikkert bra!

Da skal dere kanskje feire med din familie igjen til neste år.

Skjønner samboeren din veldig godt da. Ikke rart han vil feire med sine foreldre også. De vil nok gjøre sitt til at du vil ha det best mulig :o)

Det var min erfaring fra første jul med mine svigerforeldre.

Gikk veldig bra det! Her har mannen mon og jeg avtale om å feire annenhvert år med min og hans familie.

Skrevet

Skjønner akkurat hva du mener!!

Har alltid feiret hos mamma og pappa! Og i fjor skulle vi være hos svigers, siden svoger og svigerinne skulle til hennes foreldre og dermed av svigers ikke skulle sitte alene!

Det er alltid "tøft" den første jula man ikke feirer hjemme! Tror det er helt normalt!

Det var kjempe koselig hos svigers, og jeg kosa meg veldig!

Men det er noe spesielt det med å feire første gang borte!

Det er nå sånn det er da, man kan jo ikke bare være hos en familie hvert år =) Tenk da på den andre familien liksom!

Skrevet

Uff,ikke minn meg på det..samme her..:( Julaften uten mamma å pappa for første gang..:( Blir nok aldri voksen akkurat på den greia der..

Skrevet

har det sånn jeg og. vil ikke feire uten mamma og pappa. virker ikke som om samboeren min har noe i mot det. dette blir andre julen han er hos og og han har i hvertfall ikke klaget. må legge til at svigers feiere i sverige med familien der, så det blir tungvindt å dra med mormor og greier dit. ikke alle er like spreke.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, vi skal feire jul for første gang sammen i år.

Vi har vært sammen i 4 år men har delt oss siden vi bare er 20 år.

Så i år skal min kjære være hos meg å min lille familie.

Jeg er enebarn så vi blir bare 5 stykker, liker det sånn siden jeg er vant

med det. Hvis vi hadde vært hos han hadde vi blitt 17 stykk for de er

så mange.

Skrevet

skjønner deg..

men dere får det jo sikkert fint der også :)

tenk på samboeren din,4 juler uten sin familie..:)

Skrevet

hehe nei er noe med det..men i år sa de at: i år er det tvang..de vil så gjerne oppleve julaften med gutten vår..det skjønner jeg godt..neida det blir nok koselig altså..=) er jo uansett bare en kveld....

Skrevet

Skjønner deg godt, men det går seg til!

Men det var liksom ikke jul de første årene vi var hos svigers...

Nå har vi vedtatt å være hjemme på julaften med barna våre og så får foreldrene våre komme annenhvert år...

Så nå er det liksom det som er jul her i huset! :)

Skrevet

Her er det anna kvørt år. I år har eg sagt at eg skal vera heime hos meg sjav og eg kjem til å invitere mamma og pappa og bror min og svigers. Så får den enkelte velge sjav kva dei vil. Eg skal vera heime i huset mitt!!

Er så mykje enklare med to ungar. Å vera hos mamma og pappa er greit for da sover me der for det er så langt å reise heim att, men hos svigers så kjører me heim att, er bare ca 700m da, men det blir så mykje styr. Så eg bestemte i fjor at eg skulle vera heime i år!! hehe Mannen min var enig da!!

Skrevet

eheeee.....det er ikke bare for deg jorden spinner rundt vet du.

Skrevet

Det går nok bra skal du se :-) Hva med å feire jul hjemme hos dere da og invitere svigers? Dem har dere vel plass til?

Men skjønner hva du mener. Problemstilllingen min er litt anderledes bare. Jeg vil ikke feire jul noe annet sted enn hjemme hos meg selv og helst ikke sammen med lassevis av folk. Liker det rolig og koselig.

Feire med mine foreldre er uaktuellt siden dem bor i en annen del av landet, men svigers er kjempe koselige å ha på besøk julaften.

I fjord fikk jeg hjelp av svigermor til å forklare resten av min mannsfamilie at det blir bare stress og mas og kjas og feire med resten av klanen. Svigers kom til oss dem. I år er jeg spendt på hva som skjer. Jeg sa jo i fjor at å fly ute på julaften, sette seg i kald bil hjemover, overtrøtte unger og et lass med julegaver er ikke noe jeg setter pris på. Setter aldri pris på det. I år regner jeg med svigers skal være sammen med svigerinnen min og ungene der, så da blir vel vi alene da.

Det egentlige problemet er svigerinnen min og ungene hennes. Orker ikke det maset og kjaset og overkjøringen dems på julaften rett og slett.

Skrevet

Jeg liker også best å feire jula sammen med mine foreldre :-) Men, vi har gjort det sånn vi da, at vi spiser middag hos enten mine foreldre eller svigermor, også kommer mine foreldre, svigermor og onkel til oss og pakker opp gaver og spiser kaker.

Fungerer utmerket :-)

Skrevet

Får jeg valget vil jeg også selvsagt feire med min familie, men etter at vi fikk barn har vi bestemt at vi feirer jul annenhver gang. Var litt kjedelig første gangen vi skulle feire jul hos hans foreldre, men var faktisk verst å tenkte på det på forhånd. Da dagen først var der gikk det faktisk veldig flott, koste meg skikkelig jeg =)

Spiste julegrøt med mine foreldre på formiddagen da, bare for å være litt sammen med de også =)

Skrevet

Har hatt annenhvert år siden vi ble sammen for 9 år siden. Helt greit, men mye styr nå når vi har 2 unger og masse pikk-pakk. Må reise fra Bergen til Stavanger og bli ca 1 uke.

Gleder meg ikke, men det går sikkert fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...