yret Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Jenta mi på to måneder har begynt å få så masse skurv/tørr hud i hodebunnen. Etter råd fra helsestasjonen fjerner vi det med olje og tannbørste. Dette fungerer til en viss grad, men det kommer så utrolig raskt tilbake. Bare ett døgn etter er det like mye igjen, og det bare sprer seg. Er det bare vi som har dette problemet? Noen som har noen gode råd, evt. vet hvor lang tid det pleier å vare før det forsvinner? Det er jo nesten så vi kan se skurven vokse, jo. Er det vanlig? Hjelp!
amee Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Gutten vår hadde en del, og jeg syns det luktet rart, som fett hår. Kan jo ha med at vi hadde litt olje i badevannet da.. Vi brukte en vanlig kam når håret var tørt, og brukte ikke olje. Gjorde det forsiktig og i flere omganger så han ikke skulle bli sår. Kom ikke tilbake
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Det går ann å bruke salisylsyre fra apoteket. Vi smurte det inn i hodebunnen og brukte så en lusekam til å gre det ut med. Men etter et par dager var det tilbake! Hun er nå snart 6 mnd. og har det ennå!
MathildeC Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Jeg trodde det var vanlig aa ha, og at det gikk vekk av seg selv etterhvert? Vi har ikke gjort noe med det ennaa. Hun er 2 mnd.
yret Skrevet 17. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2007 Sonia33: Jeg tror ikke man _må_ fjerne det, men det kan fort bli veldig mye om man bare lar det vokse. I enkelte tilfeller kan skurven bli så tykk at den hindrer hårveksten, og det er jo ikke så bra. Om det bare er litt, er det sikkert ikke nødvendig å gjøre noe med det. Takk for svar. Vi får prøve salisylsyre hvis det blir enda verre. I mellomtiden får vi bare smøre oss med tålmodighet og fjerne det verste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå