Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Kanel er bra mot vorter. Smertestillende, bakteriedrepende, krampeløsende, menstruasjonsregulerende, sammentrekkende og fordøyelsesfremmende. Den er fin ved forkjølelse, gikt og andre muskelsmerter, diare, luftsmerter, andre fordøyelsesproblem og uregelmessig menstruasjon. Fin ved fødsel, fordi den både er smertestillende og stimulerer veene. Bør ikke brukes under graviditet. Brukes i søte retter, bakverk, desserter og ikke minst til risgrøt, rømmegrøt og i forbindelse med epler. Medisinsk brukes barken som betennelsesbekjempende, sammentrekkende og stimulerende middel. Brukes ved kvalme/oppkast, oppustethet og diare.
Adriansmor med tulla Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Bør man ikke spise kanel i svangerskapet?? Kan jeg ikke spise kanelboller nå jeg da? Er 12 uker til termin vil ikke føde enda da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå