Gå til innhold

Erfaring med pudendalblokade???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd denne type smertelindring i fødselens sluttfase???

Hvordan syns dere isåfall virkningen var?? Var den vond å sette??

Får store barn (over 4500g), og gruer meg veldig til denne fasen av fødselen...

Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg fikk (kun) den forrige fødsel - var ikke vondere å sette sprøyten enn at jordmor undersøkte meg - og det gikk veldig fort. Jeg syntes den virket for bra da - for jeg kjente ikke riene lenger engang etterpå - ble totalbedøvet i hele underlivet + det ene benet - samme følelse som når man har fått bedøvelse hos tannlegen :-) Men man kan jo sikkert justere til litt mindre dose enn jeg fikk da, jeg kjente ihvertfall absolutt ingenting i det hele tatt enda babyen ble tatt med sugekopp - så den virket ihvertfall :-)

Skrevet

hei. vet ikke om det var den jeg fikk,men jeg fikk bedøvelse.ble klipt gjorda rundt så og si,og jeg merket ingen ting..bare noen kraftige rier i ryggen..alt uten epidural.og plutselig var ungen ute.

jeg skal ihvertfall be om den samme sprøyta igjen!!!!

Skrevet

er det den sprøyta de setter i mellomkjøttet,så kan den varmt anbefales..ikke verre å sette enn noen anna sprøyte,men man kjenner ikke smertene så godt i det ungen kommer ut da..bare et vanvittig press

Skrevet

jeg fikk det rett før pressingen, og var helt jævlig å sitte.

Tror ikke hun jordmoren jeg hadde hadde gjort det så mange ganger!!!

tror ikke hun traff skikkelig heller for virket ikke i det hele tatt.

var bare mye kravling oppi skrittet mitt når hun skulle sitte den digre sprøyten og brukte lang tid på å klare å sitte den.

så ville hørt om det var noen erfarne som kunne sitte den på deg før jeg hadde bestemt meg, for treffer de ikke akkurat riktig punkt så virker den ikke.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hvor settes denne sprøyta, egentlig?? I mellomkjøttet eller inni skjeden? Syns det høres....eh, ubehagelig ut=/ Men man merker kanskje ikke så mye til den. Eller?

Skrevet

Den blir satt på to punkt inne i skjeden (eitt på kvar side).

Eg synest det var grusomt å få satt sprøytene, og fekk inga lindring av det heller. Dei skreiv i papirene mine at då dei skulle sy måtte dei sette ny blokkade pga liten/dårlig effekt av den første. Det hjelpte ikkje andre gang heller. Sprøytene + syinga er det einaste negative eg huskar frå fødselen.

Denne gongen vil eg heller klare meg utan smertestillande, enn å få "smertestillande" som påfører smerter i staden for å lindre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...