Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Mia holdt et svare leven i natt. Våkna kl 03 at hun skreik og kava. Jeg prøvde å roe henne i en time før jeg ga opp, hun ville bare ikke sove. Sa til pappa'n at han fikk ta over, for kanskje hun trodde jeg ville komme med mat eller noe. Han fikk henne til å sove etter noen minutter, og så snorka jenta til 08:30 i dag. Jeg var helt overraska. Kan det ha vært at det måltidet hennes kl 06 egentlig ikke er nødvendig og at vi kan avvenne henne med det? For det er vel egentlig som nattmat å regne. Hvor lenge kan de egentlig gå uten mat på natta?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 det lurer jeg også på :-) Jeg ga jo Camilla bare smokk i dag morges klokka halv seks, og så sov hun videre til klokka åtte... Vi skal på 6mnd kontroll i morgen så da tenkte jeg å spørre om en del ting ang. mat :-) Skal se om jeg ikke klarer å få spurt om hvor mange timer de fint kan gå uten mat på natta :-)
Bellen^2 Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Sebastian får siste grøtmåltid rundt kl 20, så er det pupp på sengekanten ikke så lenge etter. Tidligere skulle han gjerne ha mat igjen kl 02-04, men nå som vi nattavvenner har vi jo kuttet dette måltidet. Han sover like lenge, ca kl 08, og er så langt ikke desperat sulten når han våkner. Jeg hadde regnet med at han våknet tidligere om morgenen og var sulten etter at vi kuttet nattmaten, men som sagt så langt er han ikke det:)
Solstråle72 Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Jeg har lest at etter 6 måneders alder og dersom barnet spiser to grøt/middagsmåltider (regner med det er hele porsjoner?!!) for dagen, kan en kutte ut nattmåltidet. Eventuelt tilby vann i en overgangsfase.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Hei, Ja vi skal også på seks måneders kontroll torsdag og tenkte å spørre om det samme. For her spiser hun siste måltid rundt seks halv syv på kvelden. Da får hun ikke mat før tidligst seks dagen etter. Her fungerer det fint. Vi har nå fem måltider per dag og jeg har bare bestemt meg for at før seks får hun smokken. Tydeligvis nok for henne. Hun får ett måltid med frukt og melk. Ett med middag og melk og ett med grøt og melk hver dag. Disse legger vi til de tre siste måltidene hver dag så hun blir god og mett før leggetid. De siste tre nettene har hun sovet rundt på fem måltider om dagen. Her ser det ut til å bli rutine og fungere fint. Lykke til!
Millapril Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Wow. luksus å sove til 08.30! Kanskje det er unødvendig med morgenmaten, ja. Tenkte jeg skulle prøvd det her igården snart også. Men vi er fortsatt på nattmat her, så kanskje jeg får avvenne det først... Merkelig denne våkningen på natten sånn plutselig. Det har Erica også begynt med. Så lenge de sovner igjen er det jo greit.
Två små trollungar Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Ikke sikkert hun trenger måltidet kl 6.00. Er hun sulten våkner blir det sikkert vanskelig å venne henne av med det, det finner dere sikkert ut av når dere prøver... Når spiser hun siste måltiden på kvelden? Her hos oss tror jeg ikke vi kan kutte ut måltidet kl 6.00, for da er Amanda VEEELDIG våken og sulten... Hun får siste grøtmåltid kl 17 og pupp ca 18 før hun legger seg ca 18.15. På det klarer hun seg til ca 6.00. Noen ganger har hun sovet helt til 6.40, så vi har fått litt sovemorgen!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Da har jeg vært på helsestasjonen :-) Spurte om det var greit for de små å gå så innmari mange timer uten mat på natta. Fortalte at Camilla får pupp ca kl 19 og så ikke mat igjen før 08 - 08:30 igjen. Ikkeno problem sa hs. Eneste hun påpekte var at man skulle være forsiktig med å gi dem noe annet enn vann på natta når de først har klart seg uten, for da er det pån igjen :-) Så.....ikkeno problem for de å gå så mange timer uten mat på natta :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå