Gå til innhold

Dere som er sykemeldt med bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et teit spørsmål, men hvor vondt må det være før man blir fullt sykemeldt?

Sitter her og er ganske fortvilet. Har akkurat levert junior i barnehagen, og måtte bare bite i det sure eplet og ringe til jobb. Måtte bare legge meg nedpå igjen, mens tårene silte. (Litt pga at det er så vondt og litt pga at det føles som et nederlag å ikke klare gå på jobb) Har vondt fra jeg går ut av senga om morgenen til jeg legger meg om kvelden, og av og til om nettene også. Det sitter mest framme, men også helt nederst i ryggen.

Har gått til kiropraktor, men det hjelper ikke lenger, og fysioterapeuten har TO mnd ventetid!!!

Litt frustrert. Noen som har råd til hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynte med BL i rundt 20. uke(eller litt før), viste ikke hva jeg skulle se etter og ville heller ikke være "dum" og bli borte fra jobben.

Viste seg at jeg hadde BL og ble sykemeldt med en gang, problemet med BL er jo at du bare blir værre om du provoserer det! Jeg jobbet i 1 uke med smerter og nummen følelse i beina helt til jeg nesten gråt hver gang jeg skulle ut av bilen.

Jeg driver med svømming i sånnt varmtvannsbekken:) Fyso gir meg ikke mer enn "hjelpe"timer, altså jeg får vite hvordan jeg kan gjøre ting bedre selv! MEn fysodama er med oss i vannet og vi gjør øvelser.

Gå til legen, det er IKKE verdt det å bli dårligere! Hvis du ikke lytter til kroppen og du faktisk har BL bør du sykemelde deg(om det så ikke er 100% sykemelding). BL blir bare værre og du vil vel ikke ligge i senga di i flere mnd. etter at nurket er født?

Det viktigste er: Unngå å få vondt, ALT du gjør må du gjøre innenfor smertegrensen

God bedring!!

Skrevet

Takk for svar. Jeg glemte å si at jeg er 50 % sykemeldt allerede, men føler det hjelper lite.

Skal ringe til fysio i dag og spør om det finnes trening for gravide i varmtvannsbasseng her i området. For en gang i uka går vi på bading med junior på 1 1/2 år i varmt vann, og det er den eneste halvtimen i uka jeg ikke har vondt. Det er så deilig. Har lyst til å flytte inn i det bassenget. :o)

Ble du sykemelt 100 % med en gang Blomster og bier? Hva jobber du med?

Er forresten i uke 29.

Skrevet

Jeg fikk BL i uke 9..

I første sv.sk fikk jeg BL i uke 17.. Da ble jeg fullt sykemeldt fra fra uke 22.. Det hjalp på plagene..

Nå går jeg til fysio 2 ganger pr uke, og det hjelper.. forrige uke fikk jeg tatt bare 1 gang, og merker det ikek var nok.. KOnstant vondt igjen.

Jeg er nå i uke 19 og antar jeg blir sykemeldt snart..

Jeg har lovet meg selv, at så snart plagene går utover hvordan jeg fungerer hjemme, så kan jeg ikke prioritere jobben..

Ring legen din og hør du.. (er det ikke flere fysio i området sm kan hjelpe ?)

Kan hende et par uker hjemme kan hjelpe på også, så kan du prøve å gå tilbake tl jobb senere..

Skrevet

jeg jobber i posten(egentlig bare lørdager men hadde 100% vikariat i sommer) veldig fysisk slitsom jobb:S(mye løft, ståing, gåing og gale bevegelser) Klarte meg i 1 mnd. med mange overtidstimer..så sa det poff

Først ble jeg sykemeldt 100% i 2 uker, så måtte de tilrettelegge jobb for meg! Ble aktivsykemeldt( er det fortsatt) og jobbet mellom 2-4 timer om dagen(med full lønn). Det funka veldig bra, fikk bestemme selv hvor lenge jeg orka å jobbe og i mitt tempo!

Nå er jeg i min 31. uke og merker at jeg nesten må sykemelde meg igjen fordi jeg ikke får dratt på skolen pga smertene! God bedring og lykke til!

Skrevet

Hei!

Hvor langt er du på vei?

Kanskje du skulle få gradert sykemleding til å begynne med? Vi har omorganisert hele hverdagen vår, dvs. nå er jeg 100% sykemeldt, greier bare å tusle rundt hjemme og lage middag og slike små ting. Mannen min leverer og henter ungene, tar alt av løft og stell, men s jeg kan lese kveldsbok og tar kveldsmaten...prøv å organser hverdag derers..

Jeg er også plaget med skambenet foran, og hos meg har ingenting hjulpet, så jeg har sluttet å gå til fysio, ble bare verre. Det eneste som hjelper meg er å ta det med ro, og legge meg ned når det blir for vondt.

Ikke press deg for hardt, det er kjedelig å aldri kunne bli med på aktiviteter og turer, og et nederlag psykisk, men du må tenke på tiden etter fødsel også, ikke provoser fram smerter. Ta det med ro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...