Gå til innhold

slanking??

Anbefalte innlegg

Skrevet

før jeg blei gravid, veide jeg ca 60 kg... nå veier jeg 90...huff å huffffff !! fordelt på 175 cm da...er første gang, så vet ikke så mye om dette...men er d sånn at kiloa lett triller av ved amming å stress generelt?? blir alene, så får sikkert nok å henge fingrene i.... ;o) men fått litt angst...30 kg er jo mye...:o(( noen med erfaring ed sånt?? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du nevner stress. Det er det værste. Stress gjør at kroppen nikniper på kiloene. Nesten som om kroppen skulle tro det var krig og at nå må vi belage oss på sult og holde igjen på flesket... he he...

Jeg gikk ikke ned en eneste kilo de første 2 årene. Så sluttet jeg å stresse og raste ned 40 kilo.

Da var kirgen over :)

Ammingen gjorde ingenting for meg. Ikke innstill deg på det, du blir bare så skuffa om det ikke skjer. Belag deg på å spise sunt, ikke stress men slapp av og kos deg mye innimellom lange trilleturer. Vips så er du i rute :)

Skrevet

har nettopp blitt slutt med bf serru, etter et heller intenst år med spetakkel .. han har rusprob, å d har nok medført en god porsjon psykisk stress for meg ja... men da skal jeg virkelig årøve å koble ut og glede meg til jeg får begynne å trene igjen :o) d er den beste måten å slappe av på mener nå jeg :o)

Skrevet

jeg har ikke erfaring, men har gjort meg opp noen tanker om dette. Tror ikke en bør stresse for mye ang dette med vekt slik som anonym her skriver. De første mndene etter fødselen er det jo mye som skal "normaliseres" igjen, så tror man etter den tida lettere kan se hva en har ingen av kg:)

Jeg er i uke 39 og har lagt på meg 12 kg, og belager meg ikke på at ammingen skal ta noen av de overflødige kgene. Har hørt om de som ikke har gått ned av amming, mens andre har "rast" ned i vekt. Tror forøvrig at så lenge en inntar mindre enn en forbruker så vil en gå ned. grete roede har jo kurs for ammende/gravide, så det kan jo være en fin løsning både for motivasjon og veiledning.

Jeg har en venninne som gikk på 35 i sitt svangerskap, og mye av det var selvsagt vann. Hun veier nå litt under 5 kg mer enn før hun ble gravid, men er kjempe flott:=) Hun har ikke gjort noe spesielt for å gå ned, bare kuttet ut de tingene som hun vet er usunt.

Lykke til, og ikke stress med vekta:=)

Skrevet

Ja, da holder jeg med deg i det. Trening gir avkobling og hjelper mot psykisk stress. Du får jo bedre selvbilde av det og. Tenker det har vært tøfft for deg. Håper du får det enklere fremover og at du og ungen din koser dere glugg i hjæl!!!!! :)

Skrevet

Jeg kjenner flere som har lagt på seg rundt 30 kg og det gikk fort av:)

Skrevet

jah har vel kanskje spist liiitt usunt å da... ;o) vært lettere å "kose meg litt" om kveldene å helgene å sånn... å så har jeg hatt en del ryggondt å bekkenløsning så trim har d blitt aaaltfor lite av..prøvd å gå en tur om kveldene, men er begrensa hvor langt jeg makter å gå å d er jo ikke akkurat noe tempo å snakke om ;o) er vel mest for psyken sin del d hjelper, litt luft er godt for å "klarne" hjerna ;o) så håper at d raser av litt når jeg får komme i gang med spinning å body pump igjen ;o) er dessuten aktiv rytter, åd er jo suuuper trening for hele kroppe. har selvsagtt ikke fått ridd noe under graviditeten da, d syns jeg blir litt for riski... så gleder meg til å komme igang igjen med "livet mitt" ja :o))

dessuten tror jeg jeg skal begynne på bailine .. :o) noen som har erfaring derfra da?? :o)

åå du "dragon-et-eller-anna" (;o)) -så du nevnte noe om navn etter stjernetegn i et annet innlegg her...?? hva "mener" du med d ??? :o)

Skrevet

jeg har prøvd bailine.

er ikke sånn fan av de diettene som de operer med, men de muskel stimulatorne er helt fantastiske... Gikk ned 25 cm på kjempe kort tid...:)

Anbefales.. og utrolig deilig... Alt skjer jo mens en slapper av og kjenner at musklene jobber. Gikk ned 3 kg. (men hadde ikke såå mye å ta av da)

Skrevet

Gikk opp 12 kg med førstemann. Ammingen gjorde sitt og etter ca. 5 mnd. hadde jeg 5 kg! mindre enn jeg hadde før svangerskapet. Dessuten gikk jeg tur med barnevogn hver eneste dag. Husker også at jeg spiste som en hest og gikk ned allikevel. Så amming er naturlig slanking.

Skrevet

husk at det er masse vann i kroppen og da! mamma gikk opp 20 kg med søstra mi, og så gikk hu ned 8 kg bare på de første to dagene!!

Skrevet

japp trodde at amming gjorde at kiloene raste av... d er d "alle" venninnene mine har opplevd, egentlig..men med min flax, blir jeg nok unntaket ha ha ha ;o))

har hatt sånn prøvetime på bailine, før jeg blei smelt på tjukken (hehe;o)) - å jeg tror nok jeg ville vært liiiitt forsiktig med å bruke ordet "behaglig" om de stimulatorene ;o) syns d var vooonde jeg;o) pingla...;o)

men får vel hive meg på lell ;o) her begynner å bli en del å ta av ;o) regner med/håååper jeg har myye vann i kroppen å slik at d forsvinner en del sånn "med en gang" ... ;o)

har tenkt å hive meg på en sånn shake-diett et par uker, for en skikkelig "pangstart" ..

Skrevet

Amming gjorde susen her i gården sist iallefall. Gikk ned mer enn jeg hadde gått opp i løpet av det første halve året. Ikke ta sorgene på forskudd, går du ikke ned alle kiloene uten trening - så får du heller ta det da.

Lykke til!

Skrevet

Til hi:

Jeg har en bok fra bladkompaniet as som heter Stjernetegn & navnevalg. Den er skrevet av Robert Parry og han mener at om man velger navn som passer etter stjernene og astrologien (og personligheten til barnet ikke minst), vil barnet bære navnet med stolthet og mest sannsynligvis være godt fornøyd med det selv, gjennom livet. Navn betyr jo stort sett noe og betydningene av disse navnene er rangert etter stjernetegn og det er ikke så mange navn å velge i, men et begrenset valg gjør det enklere synes jeg. Det er liksom de peneste navnene som er luket frem, etter min smak i alle fall :)

Skrevet

jah d er sant :o)) må vel se an hvordan d går... kanskje jeg er heldig å raser ned igjen...å kanskje ikke ... trener jo jevnlig å spiser langt sunnere enn jeg har gjort nå (pica på snop!!!!) så bare d må jo hjelpe mye, tror jeg ;o) ellers er d vel bare å koble inn høygiret og verkelig legge seg i selen med både trenings å endring av kosthold ;o)

Skrevet

hmm så kult da :o)

har du valgt noe da?? har du noen eksempler?? :o)

Skrevet

Jepp, men da må du si når du ca har termin og om du vil vite jente eller guttenavn... :)

Skrevet

har hørt at det ikke er så lurt å hive seg på sånne shake dietter mens man ammer. pga melka osv.. og hvis man raser ned i vekt frigjøres en del giftstoffer fra kroppen og ut i melka.. men hvis man trener og eter sunt kan vell ikke det skade:)

sånne shake dietter er jo veldig slitsomme da.. og da blir man jo gjerne mer irritabel osv osv... (så så jeg på tv at hvis man tvinger seg på ekstreme dietter som tar på humøret, er det lettere for å få fødselsdepresjon).. ikke sånn stygt ment altså.. jeg hadde 20 kg for mye fra før, og har lagt på meg 16 kg til nå.. bah.. så jeg har en god del å ta av.. skal selv begynne å trene når jeg kan, og ete så sunt som mulig:)) regner med det blir ett sånnt grete roede kurs

Skrevet

har tatt en før å syns d gikk ok .O) men klart du har vel rett i de giftstoffgreierne... får se...håper amminga tar litt ;o) trodde den kom til å ta ganske mye, men flere her som har sagt at d ikke trenger å stemme... så... da vet ikke jeg...:o) skal vel gå seg til på et eller anna vis hehe ;o) (slankeoperasjon... tulla....;o))

Skrevet

Hei hi. Beklager at jeg svarer så seint.

Du venter en vekt og her kommer navn som passer bra til jenta di:

Adele, Ada, Alise, Anya, Aurora, Belinda, Carmen, Constanse, Daniella, Dina, Edna, Frida, Grace, Hanna, Hanne, Helena, Isadora, Jenny, Julie, Julia, Karita, Live, Livia, Madeleine, Marlene, Moira,

Nadia, Olivia, Pia, Rebekka, Sandra, Sanna, Susanne, Sølvi, Tekla, Viola, Vorin......

Dette er navn for et barn som garantert blir Følsomt, Sympatisk og kunsnerisk :)

Skrevet

kan du finne ut hva navn som passer for min jente.jeg har bestemt navn men alikevel nysgjerrig.Jeg venter en jente 09.nov

Skrevet

ååå så kult :o) faktisk flere av disse navna jeg har tenkt på fra før :o) men jeg har lissom ikke bestemt meg.. tenker litt at jeg har lyst å se ungen før jeg bestemmer meg...tror jeg kan se an litt hva den passer til å hete når jeg får den i armene :o) åååå jeg gleder meg sånn! :o) takk da :o) så snill du er :o)

Skrevet

eg er i uke 32 og har gått fra 70 til 81 kg i løpet av svangerskapet! har ikkje vert heilt sunn eg heller må eg innrømme og trim har det også blitt altfor lite av...synest det er mykje ekstra kiloer og eg vil jo gjerne vere i form til fødselen, men eg kommer liksom ikkje igang...har bestemt meg for å heller bekymre meg for dei ekstra kiloene etter fødselen i stadenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...