Gå til innhold

Foreldre DOPER barna sine på sydentur....

Anbefalte innlegg

Skrevet

..... for å kunne feste selv, hørte jeg på radioen. Noen som har funnet en artikkel om dette i en eller annen nettavis i dag? Leter og leter.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den værste historien jeg hørte var i sommer hvor to venninner på rundt 25 lot sine 8 små barn være alene hjemme slik at de fikk dratt på byen.. og tror 5 av de brant inne den dagen... tragisk...

men ingen link desverre og ingen som var dopet..

Skrevet

..mener det sto noe om dette i en artikkel i en avis tidligere i sommer?

Skrevet

Sånne mennesker er IKKE normale.. Det er egentlig ikke noe å diskutere en gang, for det finnes ikke noe som retferdiggjør det.

Omsorgssvikt, og grunn nok til ikke å ha barn. Burde være, og er sikkert også ulovlig.

Skrevet

Var ikke det en reklame for vg da?? Eller.. Isåfall står det i vg i dag da.. Men jeg er ikke sikker nei..

Skrevet

Jo, stemmer nok det, men finner den ikke på nettet.... Må vel ut å kjøpe avisa da :)

Skrevet

Står vist kun i papirutgaven ja. Så det på forsiden på vg i sted, men tenkte jeg skulle lese det på nett i stede...

Skrevet

Tviler ikke et sekund på at det skjer. Samme som å gå fra barn på hotellrom - det er det jo faktisk mange her på Dib som sier de gjør også. "Livet er jo ikke over selv om man får barn".... Problemet er vel at mange ikke skulle hatt barn...

Skrevet

Er det jeg tror foreldrene te Madeleine har gjort ...

Moren var så despo på å komme seg ut og "puste" (ref til det neg holdningen til ungene de hadde funnet i dagboka te moren) og siden Madeleine ifølge moren var så krevende gav hun Madeleine en liten ekstra dose for å "sørge for" at hun ikke voknet mens de var borte og lagde "bråk".. men desverre så gav moren altfor mye..

Skrevet

Moren hennes var lege da, så skulle vel tro hun visste hvilke doser hun kunne gi barna, så de ikke døde...

Dessuten har faren gått ut i avisene og nektet for at de gav barna sovemedisin.. Jeg tror ikke de har drept Maddie...

Skrevet

jeg blir ikke sjokkert over noe i denne verden mer..

herregud for noen sinnsyke mennesker det er der ute..

Skrevet

selv om moren var lege så kan hun ha gitt feil..

evt neg følelser kan hatt innvirkn på hva hun gjorde

Skrevet

Må bare si noe, men jeg husker ikke hvem som fortalte det til meg...:

Hun skulle på en lang flytur, sånn thailand- usa langtur.. Hun la merke til en familie med to små barn, under skolealder. Da flyet lettet satt dem der som andre barn og fikk mat. Etter en liten stund la de dem ned på gulvet nedforbi setene til de voskne og de sovna, uten problem...

Der sov de, hele jævla turen....De ble dopa uten tvil...

Har erfaring selv med lange turer, både som barn, voksen og med barn selv, et menneske kan aldri sove så lang tid i strekk på en så lang flytur...Det både bråker, humper og umulig å finne en god stilling..Dessuten har vi mennesker tung og lett søvn om en annen hele tiden, ikke tung søvn hele tiden..

Skrevet

ha!

Min eldste sov veldig godt på flyet han da:) Uten medisiner:)

noen barn sover utrolig godt på både bly, tog, i bil osv. Støyen er søvndyssende!

Poden her sove hele veien fraa oslo til amsterdam og fra Kuala lumpur til Sidney!!

Skrevet

Ang Maddelein saken så meiner dei at foreldra bruka ein type sovemedisin som blei resept fri den dagen jenta forsvant. Sjav om foreldra er leger så kan det hende at dei ikkje trudde det holdt med "vanlig" dose på jenta fordi ho var så krevans og ikkje ville sova osv. At dei da "heilgarderte" seg og ga ho litt meire enn annbefalt dose....... Ei lege burde kunne finna ut dosering ved innhold og vekt på barnet....... Men i ei desperat situasjon der du veit at du skal ut og kose deg uten ungar så er det nokon som gjer alt dei kan faktisk!!

Det kunne ikkje falle meg inn å gje ungane mine sovemedisin, ikkje i syden og ikkje på lange flyturar. Nå må eg få sagt at sønnen min har eit godt sove hjerte og eg seier at han og faren kan "sova i steinrøysa". Gutten min sovna på dørstokken mellome kjøkkenet og stua og sov der ganske lenge. Så er han trøtt nok så klarer nok han å sova på golvet og sova lenge der på eit fly. Ikkje tulla mi men han.....

Han hadde nok ikkje sovna på komando, dvs lagt han på golvet og sagt at nå skal du sova lille venn.....

Skrevet

Jeg ga den ene gutten min et allergimiddel på flytur engang (han var 5 år), etter råd fra legen hans (han har adhd,og jeg var redd flyturen skulle bli et mareritt for han).Han sov som en stein fra Canada til Europa,.

Har ikke gitt han det siden, men det virket veldig fort. Var nesten skremmende.

Å "dope" ned barna for selv å ha fred på ferie,for å dra fra dem, nei det forstår jeg ikke...

Redd sånne midler, jeg. Har respekt for alt sånt. Men skal innrømme det hadde vært godt med ei natts søvn. Minsten sover ikke hele natta enda, og han blir 2 neste mnd.

Hvis foreldre på sydentur doper ned barna sine for å feste, så håper jeg noen gjør noe med denne problematikken. Noen må da se at det foregår,og gjøre noe?

Hotellbesetningen,fks?

Skal man absolutt på sydentur kun for å feste, får man jammen sette igjen barna sine til familiemedlemmer hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...