Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Altså i hele magen ? Hører for det om este om at dere kun kjenner det i ryggen, eller nederst i magen. Jeg våknet klokken 3 i natt med noe som lignet veeldig mageknip.. tenkte ikke mere over det, men det kom tilbake igjen. Er ikke blitt noe regelmessig enda, alt fra 35-40 til 15 mellom knipene/takene. Magen blir hard, men ikke steinhard heller. Den har egentlig blitt hardere når jeg kun har hatt kynnere i resten av svangerskapet. Skjønner ingenting jeg! Er førstegangs og har ikke peiling på hvordan noe skal kjennes ut. Men ei venninde av meg sa at de begynnende riene hennes startet som skikkelig mageknip også. Noen andre som har erfart dette ? Eller har jeg bare spist noe dårlig mat og blitt skikkelig dårlig i magen ? Må ikke "sånn på do" heller egentlig. Setter stor pris på svar :-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Ja - akkurat sånn er mine rier. Starter som krampetak/magevondt, og så blir det vondere, nesten som et "belte" bakover ryggen. Lykke til, da!
*1+1=2 små* Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 type mageknipe=vondt i magen vondt?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Oi - shit, jeg har bare trodd jeg har hatt skikkelig skikkelig med mageknip. Varer ikke sånn fryktelig lenge heller ca 20 sec kanskje. Visste ikke at det skulle kjennes ut som mageknip, men mere som mensensmerter og vondt bare i ryggen og nederst i magen. Her er det vondt i nesten hele magen, og ikke så vondt i ryggen, men det er kanskje sånn som kommer etterhvert ? Herregud så spennende. Men jeg tør ikke heeelt å stole på at det er det det er enda, hehe. Men tuusen takk for raskt svar - lettere stressa her nå ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Tror ikke dette er rier..... For å si det sånn, du kjenner nok når riene begynner. Da er det liksom ikke noe tvil lenger... Riene sitter lenger ned. Men det kan jo være at magesmertene dine går over til rier etter hvert..... Lykke til uansett!
Marande Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 det kan jo kanskje være maserier du kjenner da, uten at jeg skal si noe om dette, for det aner ikke jeg hva er. Jeg for min del er 3 dager over termin og er 2 gangs fødende, men ikke merket at det er noe som skal skje med det første da....begynner å bli temmelig lei!
*Smiley* Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Jeg våknet med mageknip.Trodde det var det, fordi det var vondt hele tiden og ikke i intervaller.Måtte stå opp til slutt , og da gikk vannet gitt.Så ja , det kan være noe på gang:)Kan være rier..Tror man opplever det forskjellig..
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Varierer nok kossen den enkelte merker at ting begynner. Men eg hadde det slik som du beskriver, mageknip som kom og gikk..følte ik det var rier egentlig...siden eg har født før. Måtte til slutt på fødeavd. pga. smerter som varte oppmot 1 min. og kom med ca 5 min mellomrom. Magen min vart hard også. Men dette var berre en slags kolikk..altså luftsmerter..Så fikk reise heim etter 3 t. og det var bra siden eg da berre var i veke 32... Dei andre to fødslane mine har starta med smerter bak i ryggen som forplantar seg frem på sida av magen. Så veneter i spenning no på kossen det skal starte:0))
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Tusen takk for svar jenter :-) Jeg har vært i kontakt med føden og prøvde å forklare så godt som jeg kunne, og hun mente at dette ikke var rier, men kanskje modningsrier. Men jeg synes det hørtes veldig merkelig ut. Jeg har forstått det sånn at modningsrier er sterke kynnere, ikke at det skal kjennes ut som mageknip. Noen som har opplevd at maserier kjennes ut som skikkelig mageknip som tar pusten fra en ? Evt noen som vil forklare meg hvordan deres maserier har artet seg ? Setter stoor pris på svar - er så fortvilet, og har så fryktelig vondt! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå