Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 I natt stod jeg opp igjen etter vi hadde lagt oss fordi jeg ikke fikk sove. Satt meg ned her og "bimmet" litt og koste meg med en varm kopp te. Etter hvert begynte magen å stramme seg godt og jeg begynte å bli litt nervøs fordi jeg har ikke termin før om en mnd. Tenkte med meg selv at det er ikke noe i gang for rier skal jo gjøre vondt og ikke bare ubehagelig. Jeg fulgte med klokken og magen holdt seg stram i nesten et minutt av gangen og hvert 10min gikk den i stramt modus. Gikk etterhvert i seng og var ikke så veldig godt og ligge men har no klart og sovne og sove i ca 4 timer. No stod jeg opp med samboer og er øm nederst i magen og føler den er konstant stram. Men det er ikke noe kjempe smerter. Er første gangs fødende og føler meg helt grønn på disse områder, men føler kroppen min også varsler om at det ikke er lenge til noe skal skje bortsett fra at den ikke sier hva som vil skje. Noen som kan råde meg i hva jeg bør gjøre evt hvordan? Takk for alt av svar.
velsignet med to Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Kynnere kanskje? Er førstegangs selv så har ikke så veldig god peiling Men er "plaget" med dette jeg også, veldig øm og stram mage til tider, regner med det er kynnere.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Er i samme situasjon selv, borsett fra at jeg nærmer meg termin da... Men når man er komt så langt på vei som deg er du over den mest kritiske fasen og de vil ikke stoppe fødselen dersom dens starter nå. Jeg har begynt å få sammentrekninger med ca 7 min mellomrom. Ikke særlig vondt, men har en jevn menssmerte nederst i magen hele tiden. Men hos meg begynte dette for ca 1 time siden. Jeg vet jeg er moden og har litt åpning så sitter her og venter litt for å se om det tar seg opp. Jeg må legge til at den første fasen av fødsel, frem til ca 3 cm åpning opplevde ikke jeg rinene som vonde. Jeg kjente bare magen strammet seg regelmessig, og har det litt slik jeg har det nå... Jeg ville ventet litt for å se om det gikk over eller om det ble verre. Er litt usikker selv på når det er på tide å kontakte føden.. Men venter litt til i frykt for at det bare er falsk alarm. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå