mammaen til G & A Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Ja, naa har jeg laert at det ikke er bare gubbens lommer jeg maa gaa igjennom naar det gjelder vasking av klaer. Paa fredag saa hadde eldstemann gjemt en sjokolade bit i lomma og jeg fikk det over alle klaerne i toerka... Har faatt det meste av det bort, men her kommer det jeg trenger hjelp til. Man skulle trodd jeg hadde laert etter dette at jeg maa sjekke klaerne hans, men den gang ei... Han hadde en liten bit med crayon fargestift i lomma. som smeltet paa alle klaerne i toerka... Noen som har noen raad om hvordan jeg kan faa dette av? Jeg googlet litt og der anbefalte de aa bruke papirhankle over flekken og saa stryke? Takker masse for svar=)
Northernlights Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Prøv et stykke avispapir,og stryk med jernet passe varmt. Hvis ikke,kan du prøve goof off! =o) Jeg har malingsflekker overalt..og det går kjempelett av med goof off.
mammaen til G & A Skrevet 17. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2007 Heisann, goof off har vi alltid her i huset saa det kan jeg proeve paa et par av plaggene med de fine oransje flekkene=( Saa synd at alle flekkene ser ut til aa ha kommet paa MINE klaer... Maa vel komme opp til deg jeg da og shoppe til meg ogsaa=)
Northernlights Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Var nok et "sign" ;o) NC Outlet kaller! Håper du får det av..sånt er så ergelig! Sist jeg gjorde noe dumt, vasket jeg noe rødt med hvitvasken....rosa hvite t-skjortene til mannen med trykk av generaler fra the Civil War var ikke poppis! hehe
mammaen til G & A Skrevet 17. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2007 Ha ha, ja da kan jeg tenke meg han var fornoeyd - not. Ergelig ja... skulle jo tro jeg hadde laert=) Hvordan gaar det med oppussingen? Er saa imponert jeg over alt du farer med... Jeg blir sliten bare av aa kikke paa malekosten=)
Northernlights Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Først gjorde jeg ferdig rommet til "gamlingene" etter at de flyttet (kaller dem ikke det for å være stygg ;o), - så pusset jeg opp badet,med hjelp fra 15 åringen min. Ble faktisk fint med lilla og okergult. Du får se det om du kommer på besøk. =o) I dag har rommet til guttene blitt malt. Blått. Men det er sånn en utrolig til takhøyde på dette huset, at det er vanskelig å male helt oppe,så jeg lagde meg en stake,med malekosten festet på ene enden. Så det ble kanskje litt slaskete oppi taklista! Men det vises ikke om man ikke nistirrer. ;o) Skal sette opp tapetbord der i morgen; B sin side skal ha monstertrucks, og L sin side skal få Curious George. Så får vi se hvordan det blir... Møkklei maling =o) Men nå står gangen og yttergangen for tur...... Og etterpå skal jeg male tak :-/ DET er sååå kjedelig!
mammaen til G & A Skrevet 17. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2007 Flink er du!!! Og B har jammen plukket den rette hobbien for oss her i denne staten=) Er det ikke Grave digger som kommer fra denne kanten? Gabriel liker ogsaa de enorme bilene=) Jeg skal vaere flinkere neste maaned og male G sitt rom. Annika sitt rom maa jeg grunne tilbake til hvitt, saa det blir en stor jobb. Ellers saa har jeg igjen aa finne gardiner til stua mi + jeg skal bestille gardiner til ungene. De trenger dem saart siden sola skinner inn der TIDLIG om morgenen. Usj, haaper at de sover lenger dersom jeg faar noen moerke gardiner opp.
Northernlights Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Gardiner må jeg også skaffe for de håpefulles rom...Men først må jeg male alle vinduskarmene hvite. Huset her var veldig forfalt innvendig da mannen min leide det, og vi har frie hender til å gjøre hva vi vil. Og gubben har "hundre" gallon med forskjellige farger malingspann i et rom i 2.etg, så til nå har vi kun kjøpt noen gallon med hvitt. Resten hadde vi,så da blir det billig oppussing. =o) Liker billig! Men fremdeles er det et rot uten like her....kun gjesterommet er fint. Ellers står det esker enda,med ting som ikke har blitt pakket ut...jeg er treg, men det er ikke lett med en liten tass som trenger masse oppmerksomhet. Man kan ikke male med mindre det er flere som passer han. Å la gubben ha han for seg selv er en disaster!! Ser ut som ei bombe har gått av i stua om han har han for seg selv; da får lillemann gjøre som han vil, og skuffer og andre ting blir tømt...mens pappsen ser TV. hrmf... I morgen skal vi gjøre ferdig lekeapparatet ute. Vi måtte jo stoppe pga sterk storm her forleden. Du fikk sikkert regn du også? Og dagen etter det,så var gubben dårlig i form. Og i dag var det jo søndag og kirke, men jeg har nå malt iallefall. I går var vi på loppemarked.Kjøpte verdens nydeligste brudekjole for 240 kroner!!! )) Skal sende den til Norge, så kan svigerdatteren min selge den der. Den er utrolig pen! Driver og finner ut måter som jeg kan tjene penger til 4 flybilletter...hehe Har nok til 2,5 personer så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå