Gå til innhold

Krybbedød....større sjanse om vinteren!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt redd jeg nå. Venter et vinterbarn.

En norsk fødselslege fra Rikshospitalet som uttaler seg om at for mye påkleding om vinteren er med på å forårsake overoppheting hos de små babyene. Vi lesser de ned med ekstra tepper og klær, livredd for at de skal fryse - men så viser forskning at for mye "av det gode" er med på å øke sjansen for krybbedød. Vi kler dem rett og slett for mye om vinteren.

Men da lurer jeg fælt på disse folkene her inne som pakker inn nyfødte og babyer inn i masse klær og tepper/dyner om sommeren, når det er kjempevarmt. Sjansen da for overoppheting er stor, og det er en av årsakene til krybbedød.

Krybbedød er det verst tenkelige. Men hvordan tør noen da å påstå at nyfødte skal ha så massevis av klær på seg, og ekstra tepper rundt seg i varmen? Er jo en her inne som sier akkurat dette, masse klær - ekstra teppe rundt baby OG dundyne i dypvogn i mange og 20 varmegarader. Håper andre førstegangsfødende ikke hører på rådene til denne innleggeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt alvorlig... hva er det med deg da? du ligger jo dette innlegget ut på ALLE forumene.. du klarer ikke skremme meg ivertfall... idioti!

Skrevet

risken for krybbedød er der uansett.. så slutt og prøv og skrem folk.

Skrevet

Det er bare tull om nyfødte trenger mye klær og pleddene, Jeg fikk råd av jordmødrene om jeg skulle bare kjenne nakken til babyen slik det kjente svett eller tørr. Det er lett å føle og kjenne på nakken når det er varmt eller kaldt. Bare prøv! Jeg har en datter på 3 år og hun var 2-7 måneder da vi gikk på mange turene i slags vær om høsten, vinteren, våren og sommeren med slags klær vi skulle ha på datteren min!

Og jeg skal ha barn til november, vet hva jeg skal gjøre med babyen for å kle og pakke godt inn i ullpleddet som med datteren min. Babyen i meg kalles snøstormbabyen fordi nurket mitt er unnfanget under snøstormen i februar-07. Stakkars mannen min som slitet av måkingen hele tiden og ville bare ha varmen hos meg under dynen, hmm.. Slik skjedde det bare.

Skrevet

leste faktisk en notis i avisen for litt siden om krybbedød. Det er forsket på, å dem antar svaret er at krybbedød er en feil i pusteorganet til barn. Verken hva mor gjør i svangerskapet eller ikke gjør, eller påkledning.......eller alt som det spekuleres i for den sakens skyld....

Skrevet

Kan si det sånn, at jeg blir ikke redd for dte om noen legger inn et innlegg om det heller...... La vær heller å lese det, om du blir så redd eller provosert....

Skrevet

Oisann...du glemte å legge ut dette innlegget på forumene: "Adopsjon", "Assistert befruktning", "Bleiedebatten" og "Bryllupsdebatten"...

Skal jeg hjelpe deg og spre budskapet????? NOT!!!

Skrevet

Hva i alle verden er galt med dette innlegget???

HI legger ut dette pga frykt for hva en fødselslege har uttalt seg om i forbindelse med krybbedød...

Tåler dere ikke å høre noen ting lenger? Jeg synes dere er ganske så slemme med HI her med alle kommentarene deres, jenter!

Vi må bare innse en gang for alle at frykten for at noe skal gå galt i svangerskapet er bare en begynnelse. Når babyen er født så blir du redd for krybbedød o.l. Når barnet blir større så blir du redd for at den ikke skal klare seg i bhg alene uten mamman sin, så blir du redd for at barnet kan bli kidnappet, så er du redd for at den skal bli mobbbet, så er du redd for at den skal få kreft....bla bla bla... Ja, vi kommer til å engste oss litt gjennom hele livet!

Det eneste vi kan gjøre er å prøve å gjøre vårt beste!

Skrevet

HALLO!!! Dette er KRANGLESIDE!!!! Her kan vi svare det vi vil...

Så kan vi heller svare mer seriøst på de andre sidene... Jeg har faktisk opplevd krybbedød i nær familie, så vet absolutt hvor stor sorg det er at en liten baby forlater livet altfor tidlig.

Må da vel få lov å lage litt "bøll" når innlegget faktisk er lagt inn på krangle

Skrevet

Nettopp...da får jo jeg si det jeg mener også da... Hallo...(som du så godt uttrykker det)...

Men når folk skriver "hva er det emd deg da?", så synes jeg det blir å gå direkte på personen - ikke meningen dems...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...