Gå til innhold

"Kleskoder" ang bursdagselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har jeg gått glipp av noe, eller er jeg rett og slett bare "gammeldags" ? Jeg synes at barn som kommer i bursdagselskap i disse dager blir lite pyntet !! Mange har gjerne bare en type snekker-kjole med genser under og vanlige strømper på seg....kanskje en grov type kjole i cordfløyel stoff/ola-stoff...osv osv....

Noen kommer med unger som ser ut som om de nettopp våknet etter en lang søvn med bursdagsklærne på. Håret er bustete, klærne ustrøket og krøllete....

Hvor er det blitt av alle pen-kjolene ????

Jeg setter alltid på lille snuppa den fineste kjolen hun har i skapet, stort sett i rosa/lilla "silke-stoff", sateng......blonder....ja dere skjønner tegninga....med hvite tynne strømpebukser, hårpynt som matcher og finsko som passer til. Stort sett blir min lille prinsesse lagt meget godt merke til i de fleste selskaper fordi hun nettopp er så fint pyntet.

Skal det ikke være sånn lenger ??

Klart, alle får jo kle sine unger som dem vil, men jeg synes nå at når det er bursdagselskap, så må ungene få lov å være litt fine dem også.

Ikke noe big deal egentlig, jeg kommer fortsatt til å pynte jente'ungen til bursdag og fest jeg, men jeg synes det hadde vært artig å vite hva andre synes om tema. :)

Klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg de er fine i cordfløyel og dongerikjoler også. Man pynter dem jo på håret og bruker svarte sko til og sånt, og det mener jeg er nok. Fløyelskjoler er til juleselskap og andre "bløtkake-kjoler" har ikke vi. Men jeg bryr meg ikke det aller ringeste om hva de andre har på seg heller. Noen er mye pyntet, andre kommer i en fin bukse. Bare de har det gøy er jeg glad.

Skrevet

jeg pynter!!!!!

heldigvis har jeg en jente som elsker å bli pyntet oxo ellers hadde jeg hatt stort problem... hehe...

men jeg oxo er av den formening om at man skal pynte seg når man skal i bursdag.

jeg syns oxo at voksne er dårlige på å pynte seg oxo jeg da..

på fest, byn eller andre anledninger er det sjeldent at andre enn jeg har pyntet meg. Er ikke unormalt for meg å se jenter i joggeklær på fest...

Skrevet

Å pynte seg er å ta på klær som er finere enn dem man bruker til hverdags. Dermed blir det store individuelle forskjeller på hvor mye pyntet man blir. For noen er det pyntet nok bare man har hele, rene klær som ikke er slitt....

Skrevet

Jeg har bare gutter, og der tror jeg det er ennå verre. Jeg pynter alltid guttene, med penklær. Eldstemann elsker slips og penskjorter, og mener det ikke er selskap dersom man ikke har på seg slike klær. Vi lager hårsveis og har gjerne litt godlukt på haka. Mange av de andre guttene kommer i kamuflasjebukse og t-skjorte. Det syns jeg er merkelig. Vi lærer ungene at vi skal gjøre oss flid til fest, jul, 17.mai og annet. Selv om vi ikke kommer som vi ville gjort i et bryllup, er det helt klart forskjell på hverdag og fest.

Skrevet

Jeg mener selv at jenta mi er pynta i et olaskjørt med strømper eller også tykk strømpebukse (vinter), og en pen genser. Noen ganger kommer hun i det, andre ganger kommer hun i en rosa silkekjole vi kjøpte til et bryllup hun var med i. Men jeg lar henne styre litt selv, bare hun er ren og pen. Og alltid skjørt eller kjole, gredd hår (noen ganger oppsatt, noen ganger løst) og ren fra topp til tå.

Jenta mi er skikkelig pyntedukke noen ganger, men andre ganger vil hun heller være litt tøff. Synes det er supert at ungene kler seg forskjellig, og alle er jo pyntet på "sin" måte. Om det betyr rene klær eller silkekjole - ikke alle har samme standard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...