camAnd Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Skal tilbake i jobb og har søkt om å få komme tilbake i 70% stilling eller mindre, men der fikk jeg avslag gitt. Mener å ha hørt at man har KRAV på å få redusert stillingen sin til 80% stilling. Har man det? Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut av dette, slik at jeg har noe å slå i bordet med? Er evig takknemlig :-)
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Ikke krav på, men bedriften skal ha meget gode grunner for å ikke gi deg det.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 aldri hørt at man har KRAV på det nei...sorry. tror det er noe din overordnede må innvilge for deg....men du kan jo ringe til nav i morgen og forhøre deg om reglene...
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Arb.miljøloven § 10-2 (4) "(4) Arbeidstaker som av helsemessige, sosiale eller andre vektige velferdsgrunner har behov for å få redusert sin arbeidstid, har rett til dette dersom arbeidstidsreduksjonen kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for virksomheten. Når avtalt periode med redusert arbeidstid er over, har arbeidstaker rett til å gå tilbake til tidligere arbeidstid. Under ellers like forhold har arbeidstaker med redusert arbeidstid fortrinnsrett til å øke sin arbeidstid når stilling blir ledig i virksomheten, forutsatt at stillingen helt eller i det vesentlige er tillagt de samme arbeidsoppgavene. " Små barn regnes som vektige velferdsgrunner. Og uten vesentligulempe er et ganske sterkt uttrykk. Så jobben din skal ha meget gode grunner for å ikke innvilge deg redusert arbeidstid.
camAnd Skrevet 16. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2007 Da burde jeg be om en begrunnelse da for at jeg ikke fikk det?? Fikk bare beskjed om at det var en ulempe at jeg fikk redusert stilling
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Ja da hadde jeg bedt om en begrunnelse. En ulempe kan være så mye, men ikke nødvendigvis nok for at du skal få nei.
camAnd Skrevet 16. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2007 jobbens karakter og at arbeidsoppgavene ikke kan fordeles fikk jeg beskjed om (noe som er bare tull da andre i samme stilling har hatt redusert arbeidstid)
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 D vet jo selv om det er reelt eller ikke. Og hvis andre i samme type stilling har hatt redusert arbeidstid så er det bare å klage. Henvis til arb.loven. Er du organisert så la de jobbe for deg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå